google-site-verification: googleafc0ccda44b2ec22.htm zsannamanna: Bodza üdítő

2008. május 22., csütörtök

Bodza üdítő

Látom, a bodza virágzása lázba hozza a bloggereket! Én olyan szerencsés vagyok, hogy van saját, garantáltan bio bodzabokrom! Igaz nálunk még most kezd virágozni, de a Mamánál (anyósomnál) már pont megfelelően vannak kinyílva a virágok. Így az első adag üdítőt már be is nyakalták a gyerekek. Most már a második adag érik.


Bodza üdítő:

1 5 l-es befőttes üveg
körülbelül fél kg cukor
körülbelül 2 dl citromlé
2-3 egész citrom
4-5-6 bodza virág
4,5 l víz

Azért nem tudok pontos adatokat mondani, mert úgy tanultam, hogy az uborkás üvegben a saját szám ízének finom limonádét kell készíteni, és ehhez adni a hozzávalókat. Tehát elkészítem a limonádét, a bodza virágokat óvatosan megmosom, lecsöpögtetem és a limonádéhoz adom. A citromokat is alaposan megsúrolom, vékony karikákra vágom, és a virágok tetejére teszem. Az üveget lefedem, néha megkavarom. 2 nap alatt kész a finom üdítő. Tartósítani nem kell, mert szerencsére nagyon hamar elfogy!


Nincsenek megjegyzések: