2008. május 18., vasárnap

Csöröge


A fejlécben hagyományos paraszti ételeket ígértem. Íme az első! A férjem családjában gyakran készítették, a fánkkal és a gombóccal felváltva a tartalmas levesek után, szombatonként. Csörögét sütni anyósomtól tanultam. És még nagyon sok minden mást is. Pedig tudtam főzni, sokak szerint egészen jól, de ezek az ételek számomra újdonságot jelentettek. Elég jó tanulónak bizonyultam, ma már gyakran főzök én a Mamának is.






Csöröge:

5 tojás sárgája
35 dkg liszt
csipet só
cukor ízlés szerint (1-2 evő kanál)
annyi tejföl, hogy könnyen gyúrható tésztát kapjunk
(kb egy dobozzal)
porcukor

sütéshez kb 1 liter olaj



A hozzávalókból leves tészta keménységű tésztát gyúrok. Két részre osztom, vékonyra nyújtom, és csöröge metszővel darabolom. A klasszikus csörögéket középen párhuzamosan bevágják, a réseken áthúzzák a tésztát, így érdekes alakzatokat, és ropogós tésztát kapnak. Nálunk azonban a "párnácskák" a kapósak, ezért én nem szoktam megcsavarni. Bő, forró olajban sütöm. Papír törlőre szedem ki, cukrozom, majd átrakom a tálra és a másik oldalát is meghintem porcukorral.

Úgy lesz párnácska a csörögéből, hogy nem vagdosom be a közepét. Ilyenkor a forró olajban felfújja magát.


Nincsenek megjegyzések: