2008. május 20., kedd

Karfiol krokett

Kész, feladom! Nincs energiám, és időm átmásolni a régi blogot! Több mint 60 bejegyzés, legalább ennyi recept, de inkább több. Sok recept ünnephez, eseményhez kötődik. Valahogy nincs most hangulatom karácsonyi és húsvéti sütik közül mazsolázni!
Belinkeltem. Így indult címnél keressétek!

A mai recept a rántott karfiol, ahogyan én szeretem. Hogy a fiúk is hajlandóak legyenek megkóstolni, a hangzatos karfiol krokett nevet kapta itthoni használatra.



Karfiol krokett:
1 kis karfiol
1 tojás
zsemlemorzsa
sütéshez olaj

A karfiolt megtisztítom, rózsáira szedve sós vízben puhára főzöm. Leszűröm, hagyom kicsit hűlni, majd villával összetöröm. Be leütöm a tojást és annyi zsemlemorzsát adok hozzá, hogy jól gyúrható legyen. Zsemlemorzsában meghempergetem, és bő, forró olajban pirosra sütöm. Tartár mártással és friss salátával a legfinomabb!

2 megjegyzés:

Senior írta...

Szia Citromfű!
Igen,ezt én is készítem,csak kis változtatással.Gondolom a fiúknak nem kell fogyni,de az egészséges kiegészítők nekik sem árthatnak.A más az az,hogy morzsa helyett búzakorpát használok,nincs semmi mellékíze,ami feltünhetne a fiúknak,és ellenszenvet válthatna ki.Ezen kívűl még ízesíteni szoktam fonnyasztott hagymával,borssal,esetenként friss petrezselyemmel,ez kellemes ízt ad neki.
szia

citromfű írta...

Szia Senior!
Ismét nagyon jó tippet adtál! Köszönöm! Legközelebb ki fogom próbálni.