2008. június 25., szerda

Almás lepény


Háát, ez a kép nem lett igazán jó, de az almás lepény isteni volt!
Van egy almafánk, hulló, savanyú nyári almát terem. Hűségesen, minden évben ontja az almát. Ilyenkor nálunk almaleves, almaszósz, almakompót és almáslepény készül kb. két hétig. Minden napra jut valami. Most a nyaralás miatt lemaradtunk az első almaszezonról. Ma reggel épp csak egy kicsi lepényre való almát tudtam összeszedni. És a fáról is elfogyott.

Az almás lepényt én kelt tésztával készítem.

A töltelékhez kell alma, jó sok, cukor és fahéj, ízlés szerint. Az almákat meghámozom, lereszelem, cukrozom és megszórom őrölt fahéjjal, majd állni hagyom. (Ezzel kezdem, és csak utána gyúrom be a tésztát.)
Ha a tészta megkelt, két egyforma részre osztom, tepsi nagyságúra nyújtom, és zsírozott tepsibe simítom, úgy, hogy a tésztának pereme legyen. Megszórom grízzel, rárakom a kicsavart, lecsöpögtetett almát, betakarom a tészta másik felével. (Természetesen azt is elnyújtom.) Egy egész tojást felverek, azzal lekenem a tészta tetejét, és megszurkálom, majd előmelegített sütőben sütöm.
Most kicsit szépítettem a tésztán. A tésztából tettem félre kicsikét, kinyújtottam, kör formákat szaggattam, amit alma formára alakítottam. Tetszett a családnak.

2 megjegyzés:

Fűszeres Eszter írta...

Ezt nagy nyári almából sütötted?

citromfű írta...

Szia!
Nem, nem a borízű almából. Ez a fajta olyan kis közepes, vagy apróka. Eleinte méregzöld, majd kezd sárgulni. Még éretten is nagyon savanyú, de mi szeretjük.