2008. június 25., szerda

Rajtad múlik!

Két hét nyaralás után a leveleimet olvasgatva bukkantam rá erre a kezdeményezésre:
Lehetsz te is Changer!

Fontosnak tartottam, hát gyorsan közzéteszem.
Lehet követni, lehet csatlakozni!

Eddig mit tettem a környezet megóvásáért?
  • Komposztálok
  • Textil bevásárló szatyrot használok (a legújabb a Nők Lapja Konyhája magazin ajándéka)
  • Kerékpárral járok dolgozni
  • Esővízzel locsolok
Hát Te kedves olvasóm? Teszel rá, vagy teszel érte - ahogy a reklám kérdezi?

Hamarosan gasztro témában is jelenkezem ám!

2 megjegyzés:

Senior írta...

Teszek érte!én,mint nagyvárosban lakó,szelektív gyűjtöm a szemetem,bár időnként megbotránkozva látom,hogy egy és ugyan azon autóra ürítik ki mind a négy gyűjtőedényt,konkrétan nem szelektíven....no comment...van még mi fejlődni..Az utcán csak gyűjtőedénybe dobom a szemetem,és képes vagyok ezt megkövetelni másoktól is,konkrétan rájuk szólok...van aki a döbbenetében felszedi amit eldobott,és van aki szitkozódik...A közeli közterületen felástam pár négyzetméter,virágokat cserjéket ültettem bele,kapálgatom,gondozgatom többek örömére,de sajnos esetenként mérgelődöm,amiért más megtépázza a rózsabokromat,letördelte az orgonámat,muskátlimat tövestől ásták ki...nem álltalánosítok,de jól érvényesül a magyar mentalitás....-ingyen van,fogjuk,vigyük-..az fel se merül bennük,hogy azt valaki láthatóan odaültette és gondozza,..talán nem kellene...
Igaz,ez nem tartozik a környezetvédelemhez,de beteg gyermekek gyógyítására meghírdetett kupak gyűjtő akcióba veszek rész,hogy e csekély tevékenységemmel én is hozzájárulhassak mielőbbi gyógyulásuk esélyéhez.Minden ismerősöm megkértem,hogy kövessen,és tegye ezt,hozzám leadhatják,én továbbítom a kijelőlt helyre.Több beteg gyerek kezelését tudták már fedezni ebből az akcióból.
Én is gyalog járok,igaz,autóm sincs...és ha "füstölgök",azt magamba teszem,hogy ne "szennyezzem" a környezetembe élők egészségét...
puszillak Citromfű!

citromfű írta...

Szia Senior!
Te is jó sokat teszel az élhető világért! Szerencsére egyre többen vagyunk, akik így gondolkoznak!
A kupakokat mi is gyűjtjük. A szemetet - ismét - szétválogatom. Sajnos volt egy időszak, amikor nem jöttek érte. Tudod mi bosszant a legjobban? A használt étolajat nem tudom hova tenni, hiába gyűjtöm össze. Senkinek nem éri meg összegyűjteni, és felhasználni.

Eleinte még megmosolyogtak a szomszédok, amikor a zöld zsákokat kiraktam. Aztán jelentősen emeltek a szemétdíjon, és egyre több zöld zsák sorakizok a sarkon a gyűjtés napján.
Szóval csak így tovább Senior! Reméljük megváltozik a mentalitás, és többen követik majd a példádat! Örökbe fogadnak egy-egy darabot a közterületből, óvják, gondozzák majd!