google-site-verification: googleafc0ccda44b2ec22.htm zsannamanna: Rácsos linzer

2008. június 2., hétfő

Rácsos linzer


Nagyon egyszerű paraszti ételeket ígértem az elején. Íme egy újabb! Gyermekkorom egyik nagy kedvence volt. Sajnos nagyikám ritkán sütötte, édesanyám pedig még ritkábban. A háború utáni nagy szegénységre emlékeztette őket. Éppen ezért nem főztek paprikás krumplit sem! "Ettünk mi olyat eleget, ti már ehettek jobbat." Aztán Horváth Ilona egyik régi szakácskönyvében megtaláltam a receptet. A fiaim nagyon szeretik, ezért az én konyhámban bizony megsül.


Rácsos linzer

Fél kg liszt
25 dkg margarin (vagy 20 dkg zsír)
1 sütőpor
20 dkg cukor
1 tojás
1 dl tej
a kenéshez lekvár, darált dió (el is hagyható)
porcukor

A lisztet a sütőporral elkeverjük, majd a zsiradékkal elmorzsoljuk. Hozzáadjuk a tojást, tejet, cukrot, és jól kidolgozzuk. (ha nagyon lágy a tészta pici lisztet adunk hozzá, ha nagyon kemény, akkor kevés tejet). A kész tésztát hűvös helyen fél óráig pihentetjük. Gyúrólapon könnyedén átgyúrjuk, majd kb a negyedét lecsípjük, és félre rakjuk. A nagyobb tésztát tepsi nagyságúra nyújtjuk, majd a zsírozott tepsibe átemeljük. (Én a tepsinél kisebbre nyújtom, átemelem, és a tepsiben nyújtom tovább.) A tésztát megkenjük lekvárral (legjobb valami savanykás házi lekvár) megszórjuk darált dióval, (esetleg cukrozott darált dióval), de ez a mozzanat el is hagyható. Dió nélkül is finom lesz! A maradék tésztából vékony rudakat sodrunk, és berácsozzuk a tészta tetejét. (mostanában a maradék tésztát elnyújtom, és derelyemetszővel csíkokra vágom, így rácsozom be a tészta tetejét.) Tojással megkenni nem kell, mert porcukrozzuk majd.
Közepesen meleg sütőben sütjük, pirosra. Ha a beleszúrt hústű már nem lesz ragacsos, akkor elkészült. A tepsiben rézsútosan felszeleteljük, megszórjuk porcukorral.

2 megjegyzés:

István írta...

Világbajnok lett a tésztája! Férfi létemre nem szoktam sütizni, de ezt kipróbáltam és még a sütőbajnok KEDVESEM is elismerően hajtott fejet!
:) Én volnék a kedvese,s igen ízlett a süti! Köszi! Vica & Pestadeath apó

citromfű írta...

Örülök, hogy ízlett!
Ezért jó blogolni, az ilyen visszajelzésekért. Köszönöm!