2008. július 12., szombat

Házi kenyér

Olvasgatva itt a blogokat rengeteg bevált és kipróbált kenyér receptet találtam. Nekem is van egy bevált, már harmadik éve sütöm. Jól variálható, gépben és sütőben is szépen megsül. A képen látható kenyér gépben sült. Mondjuk ez látszik rajta, meg az is , hogy kellett volna bele egy kis sikér.
Nagyon szeretem ezt a receptet. Fentebb azt írtam, hogy jól variálható. A fiúk leginkább a fehér kenyeret szeretik. Én viszont a rozsosat, magosat, graham liszteset, sőt kukoricás változattal is próbálkoztam már. Ilyenkor a fehér liszt mennyiségét csökkentem, és helyettesítem a különféle lisztekkel. Persze a barna kenyerek kicsit sűrűbbek. Ha igazán barna kenyeret sütök, akkor csak fél adag tésztával dolgozok.
Ha olyan kedvem van, és nincs ilyen meleg, akkor sütőben sütöm. Dagasztás után kiemelem a gépből a tésztát, kelesztőtálban kelesztem egy "pukkanásig", akkor nyújtom, feltekerem, formázom, éles késsel több helyen bevágom, langyos vízzel lekenem. Sütőpapírral bélelt tepsin még egyszer kelesztem (duplájára), újra lekenem vízzel és gőzös sütőben sütöm. A sütési idő körülbelül 40 perc. A megsült kenyeret újra lekenem vízzel, hogy szép ropogós legyen a héja.


Fehér kenyér (Evelintől)


4 dl langyos víz
5 kis mérőkanál só
r4 kis mérőkanál cukor
2 nagy mérőkanál búzakorpa
2,5 nagy mérőkanál olaj
70 dkg liszt
1 kis mérőkanál sikér
30 g élesztő

Gyors program (kb 2 óra)





Magvas barna kenyér

2 dl langyos víz
3 kis mérőkanál só
2 kis mérőkanál cukor
2 nagy mérőkanál olaj(szűk)
1 nagy mérőkanál búzakorpa
10 dkg graham liszt
10 dkg rozs lisz
15 dkg tönkölybúza liszt
1 kis mérőkanál sikér
15 g élesztő

tetejére magvak:
szezámmag, napraforgó, zabpehely

normál program (kb 3 és fél óra)





Nincsenek megjegyzések: