2008. július 8., kedd

Könnyű nyári: Betyáros dinnyével

A betyáros az egyik legegyszerűbb étel. Nem kell hozzá más, csak lebbencs, krumpli, víz és só, bors. Sok más "pásztorételhez" hasonlóan a betyáros is bográcsban készítve a legfinomabb. A férjem különösen finoman főzi. Tőle, és anyósomtól tanultam én is az elkészítést. Mifelénk Biharban inkább slambucot főznek. Nagyon hasonló étel, de kicsikét gazdagabb. A betyárosban nincs szalonna, hagyma és pirospaprika sem. Szerintem nem is hiányzik belőle!


Betyáros:

1 csomag lebbencs tészta
4-5 krumpli
kb 1 kanál zsír
só, bors ízlés szerint
(esetleg ételízesitő)

A krumplit meghámozom, karikára vágom és félreteszem. A zsírt megolvasztom, a lebbencset kisebb darabokra tördelem és megpirítom. Akkor a legjobb, ha a tészta már jó barna, de vigyázzunk, hogy ne égjen meg. Ha a tészta megpirult hozzáadom a krumplit, ízesítem és annyi vízzel, hogy a tésztát és a krumplit ellepje fedő alatt főzöm. Gyakran kavarom, ha szükséges a vizet pótolom. Kevés vízzel kell főzni, hogy teljesen el tudja főni a levét. Ha a krumpli és a tészta is megfőtt, akkor fedő nélkül addig főzöm még, hogy a levét elfője.
Nyáron dinnyével együtt tálalom. Télen általában befőttet adok mellé.

4 megjegyzés:

Ernőné írta...

:)
Szia Citromfű, és nem mellesleg vegetáriánus étel, ja és persze olajjal.

citromfű írta...

:) Így van! Vegetáriánus. Olajjal is finom, egy ideig úgy főztem.
Ernőné, akire én gondolok?

Ernőné írta...

Igen:)akire gondolsz (honnan is tudhatnám, kire gondolsz??:-)))....csak úgy gondolom, hogy egy(re) vagyis egy(másra) gondolumk.
Új még nekem ez az oldal, hát bénázgatok...nem tudom hogy csináljam, hogy ne ernőné legyek, bár hát tulajdonképpen az (is ) vagyok..

citromfű írta...

:))
Jól csinálod!