2008. július 14., hétfő

Könnyű nyári: cukkinis tészta


A cukkini jött, látott és elsöprő sikert aratott. Először csak fasírtként nyert létjogosultságot a konyhámban. Majd a rántott cukkinit találták ehetőnek a fiúk.

Ma pedig a káposztás kocka mintájára készítettem el a cukkinis tésztát. (Nem saját kútfőből, egy ismerősöm említette, hogy ő így készíti. ) Ma, mivel a fiúknak még volt a tegnapi bográcsos pacal pörköltből, elkészítettem életem első cukkinis tésztáját. Finom lett! Sőt, még a Nagy is ezt választotta a pöri helyett.


Cukkinis kocka Ilike módra:

1 közepes cukkini
1 csomag fodros nagykocka tészta
1 evőkanál olaj (olíva)
só, bors ízlés szerint

A cukkinit meghámozom, félbe vágom, magját eltávolítom és nagy lyukú reszelőn lereszelem, és félre teszem. Úgy fél óra múlva kicsavarom, és az olajon megdinsztelem. Sózom, borsozom. A sóval vigyázni kell, mert a cukkini már eleve sós! A tésztát enyhén sós vízben kifőzöm, és miután leszűrtem összekeverem a dinsztelt cukkinivel.

Nagyon finom lett! (Ízvilága igazán hasonlít a káposztás kockáéhoz)


2 megjegyzés:

Senior írta...

Citromfű!
Szégyen,vagy nem,de nekem budapestinek a cukkini mérete kb.1 arasznyi....volt mostig,mert kaptam 3 hatalmas tök méretűt....
Néztem is,hogy ezeket jól felfújták,a mérettől tágra nyílt a szemem,gondoltam,hogy ez valami szuper bió lehet....Galinától megvilágosodtam,hogy ebbe semmi rendkívüli nincs,csak nekem.....
Fogós kérdés volt,hogy mit is kezdjek 3 hatalmas cukkinivel....
1 már elfogyott,tökfőzelék,ill.cukkini főzelék készült belőle...csak megsúgták,hogy ezt is lehet,mert nem tudtam.Még van 2....napokban elkészítem recepted alapján az első tésztát is,majd beszámolok róla.A 3.-at vagy grillezem,vagy valószínű,hogy kipróbálom a fasírtodat is,mert a recepted nagyon jónak tűnik.

citromfű írta...

:)
Töltheted is, és lepényt is készíthesz belőle. De ha lereszelve lefagyasztod, akkor később is jó lesz.
Szerintem Gabahnál is nézz szét, nála is szuper cukkinis recepteket láttam!