2008. július 24., csütörtök

Virslis, zöldséges tészta a mikróból

Lesley nevű olvasómnak ígértem még mikrós recepteket. Eddig vártam, hogy hátha válaszol a kérdésemre, hogy süti, vagy főétel legyen. Mivel még nem kaptam választ úgy döntöttem, hogy egyik sokszor készített tésztámat posztolom. Szeretem ezt a gyors tésztaételt. Hamar kész van, picit különleges, és minden családtagom szívesen fogyasztja. Ez nálunk igen ritka, hogy mindenki ugyan azt, és ugyan úgy... (Bár anyósom szerint csak nagyon elkényeztetem őket. Meg ő nem kínlódott volna ennyi félével.)
Emlékeim szerint már egyszer írtam erről a tésztáról, de egyrészt ismétlés a tudás anyja, másrészt pedig mostanra azért már alakult egy kicsit a készítés módja. Picit diétásabb lett, és állandósult a felvágott helyett a baromfi virsli.

Virslis, zöldséges tészta a mikróból

250 g fusili tészta
3-4 db baromfi virsli
fél csomag fagyasztott mexikói vegyes zöldség
kb fél liter tej
ételízesítő

Fontos, hogy magas falú lefedhető mikrózható edényt használjunk. (Én Tupper párti vagyok, de kinek-kinek ízlés szerint) Az edény aljára szórjuk a száraz tésztát. Tetejére a zöldséget, és legfelülre a felkarikázott virslit. Annyi tejjel öntjük fel, hogy a tésztát ellepje. Nem baj, ha a zöldség és a virsli nem áll tejben!
10 percig 600 Watton mikrózzuk befedve. 1-2 perc állás után megkavarom, és attól függően, hogy mennyire főtt meg a tészta visszarakom még 3-5 percre. (Ha mikrosütőben főzök, akkor inkább rövidebb időre állítom be a készüléket, és többször visszateszem.) Ha a tészta megfőtt, akkor ízesítem 1-2 mokkáskanál ételízesítővel. Azért nem hamarabb, mert akkor nagyon megkeményedik az étel. Mire a tészta megfő, addigra a zöldség és a virsli is elkészül. Ha sok leve maradt, akkor még 1 percre fedő nélkül visszarakom.
Melegen és hidegen is finom!
Készítettem már idényzöldségekkel is.
Az eredeti recept tej helyett tejszínt ír, de én már régóta tejjel készítem.
A virsli helyettesíthető sonka felvágottal, vagy bármilyen maradék főtt vagy sült hússal is. A zöldségek is szabadon variálhatók.

Jaj, olyan dühítő, hogy nincs fényképem! Sem gép, sem régi kép! Még köcsönbe sem. És a "nagy közösben" sem találok olyan képet, amit elképzeltem :(

2 megjegyzés:

galina írta...

Citromfű, ez is nagyon jóóóó!
Igaz minálunk a virsli lemarad, de el tudom képzelni helyette a befejező fázisban a reszelt sajtos - akár füstölt is lehet - tetejezést.
Szerinted?
off< mindig elfelejtem mondani, hogy már sokszor megcsináltam ám a gombócolós muffinodat, legutóbb Benivel,(nagy élvezettel gurigálta, és ejtette bele őket a papírkapszliba) de mivel nem volt otthon csoki (így van ez a nagy csokifaló népeknél) diószabdalékot tettem bele. Így is nagyon jó lett.>off

citromfű írta...

Galina, tényleg fini sajttal is. Én már úgy is próbáltam. Tényleg sűrűn megfő, mert eléggé gyors, és nagyon jól variálható.
A gombocolós muffinban pedig biztos fini a dió. Mákkal már próbáltam, meg aszalt gyümölccsel is. Mit mondjak, nem rontja el...