2008. szeptember 25., csütörtök

Az én százas listám

A bejegyzést még tegnap kezdtem írni. Azóta Ági listája hatalmas karriert futott be. Most akkor én is közzéteszem a sajátomat, mint ahogyan annyian már. És mint sokunknak, nekem is Ági listája volt a szimpatikusabb. Az eredeti sajnos túl sok olyan ételt tartalmaz, ami kimaradt az életemből - és a konyhámból.

Van néhány szabály:

Vastagon szedni, amit az ember már kóstolt, és áthúzni, amit soha nem enne. Ha már etted, de köszönöd, soha többet, akkor vastagon szedni és áthúzni. Ha szívesen megkóstolnád, akkor hagyd simán!

1. Ajvár - Az ajvár paprikából, padlizsánból és fokhagymából készített mártás, amit leginkább húsok mellé kínálnak, de salátát is ízesíthetnek vele./Wikipédia/ - azt hiszem, ezt kipróbálnám.

2. Aszú – szeretem, de csak módjával.

3. Bableves csülökkel –füstölt csülökkel az igazi! Édesanyám istenien főzi!

4. Baklava – már régóta szemezek vele, alkalomadtán miért ne?

5. Baracklekvár – mostanra már főzni is megtanultam. A Fiúk is nagyon szeretik, de csak a házit.

6. Bárányhús – alkalmanként.

7. Barátfüle – leginkább a menzán. De az nem olyan finom, mint a Nagyié volt. Itt az ideje megtanulni ezt is!

8. Békacomb rántva – esetleg ha nem tudom, mit is eszek.

9. Birsalma sajt – nagyon édes, de azért igen, máskor is!

10. Bodza szörp – leginkább saját készítésűt.

11. Borsóleves – csirkeaprólékkal, házi tarhonyával, nyami!

12. Bundás kenyér – elég gyakran, reggelire, és a férjem készíti!

13. Burek – azt hiszem ízlene! Imádom a túrót.

14. Cékla saláta – kóstoltam már, de nem kötöttünk barátságot.

15. Csalántea – semmi kifogásom ellene!

16. Csevapcsicsa – Még nem, de ami késik, bekövetkezik!

17. Csicsóka – Terem a kertben. Leginkább nyersen szeretjük, de főztem már belőle levest is.

18. Csiga – valaki azt írta, hogy ez fejben dől el. Nálam eldőlt. Nem hiszem, hogy bármivel rá tudnának venni…

19. Csirkeláb a húslevesből – Imádom! Nálunk ez a legkapósabb J

20. Disznósajt – A jó házi disznósajt! De finom is tud lenni! No majd disznótoros időben!

21. Erdei gombák – csiperke, őzláb, májusi pereszke, laska – gyerekkoromban sokat ettem. A párom nem szereti a gombát, ritkán főzök még boltit is. Leginkább a szüleimnél eszek gombás ételeket.

22. Esterházy torta – nem ez a kedvenc tortám, de egy szelettel bármikor! Akár most is J

23. Fagyasztott halrudacskák – a gyerek kedvence. Így én is. Van az úgy, hogy nincs az ember lányának ideje főzni…

24. Fánk – szalagos, könnyű, jó sok lekvárral. Régen sütöttem már. Hamarosan következik.

25. Fasírt – akár húsból, akár szójából, akár zöldségből készült, jöhet!

26. Finomfőzelék – ha lehet, inkább kihagyom!

27. Fokhagymás lángos, sajttal és tejföllel – nyammm!

28. Fonott kalács – ezt is ideje lenne már sütnöm!

29. Főtt csöves kukorica – nyáron, frissen. Fagyasztóból nem.

30. Gulyásleves – ha muszáj!

31. Gyümölcsbor – meggy, szeder, ribizli és csipkebogyó. Finom!

32. Hagymaleves – cipóban? Isteni!

33. Halászlé – Nagyon szeretem!

34. Jeges kávé – forrón sokkal jobban ízlik

35. kakas töke pörkölt - először étteremben ettem. Azóta itthon is! Sokszor!

36. Káposztás tészta – sósan, borsosan, jaj, de fionom!

37. Kapros tökfőzelék – ez a kettő együtt: brrr!

38. Karalábé – nyersen

39. Kaszinó tojás – azok a nyolcvanas évek! Szerettem, mostanában mégsem készítek soha.

40. Kecsketej – inkább a sajt, ha már választani lehet!

41. Kemping sajt a tömlőből – de csak a natur!

42. Képviselőfánk – ha valaki elkészíti…

43. Knédli – Miskolc mellett nagyon finomat ettem!

44. Kocsonya – de csak a leve! J

45. Kókuszgolyó – meggy nélkül! Keresztanyám kristálycukorba hempergeti. Hétvégén elkészül, azt hiszem.

46. Kovászos uborka – zsíros kenyérrel is

47. Körömpörkölt – jó cuppogósan, kézzel

48. Körözött – tojással, sok hagymával, piros paprika nélkül

49. Krémes – a házi az igazi!

50. Krumplipüré – tejjel, margarinnal, habverővel felverve. A Fiúk kedvence

51. Krumplis tészta – leginkább betyárosnak, vagy slambucnak.

52. Lecsó – kizárólag rizzsel

53. Lekváros bukta – éhes vagyok!

54. Libamáj – minden mennyiségben! Hagymával, vagy fokhagymásan

55. Lóhús – kolbászt már ettem.

56. Madártej – bármikor!

57. Majonéz – bolti is, házi is

58. Mákos guba – a télen ettem egy rendezvényen

59. McDonald’s Big Mac Meal – csalódás volt. Nem ér annyit, mint az ára…

60. Meggyszósz húslevesben főtt marhahús mellé – menzán az igazi, de szoktam itthon is. És pirított grízzel!

61. Muszaka – egyszer talán…

62. Nyúlhús – rántva is, pörköltnek is jöhet

63. Őszibarack befőtt – a bolti is tud finom lenni, de amit én készítek, az az igazi!

64. Pacal – a család egyik kedvence, én nem igazán…

65. Padlizsánkrém – nem lett belőle szerelem

66. Palacsinta – naná! Édesen és sósan is!

67. Pálpusztai sajt – még nem volt szerencsénk

68. Paradicsomos káposzta – írtam már a paradicsomhoz fűződő mély ellenszenvemről

69. Párizsi – ha minőségi!

70. Pilóta keksz – szétszedve: előbb a krém, utána a felső rész, és végül az alja!

71. Pogácsa – Nagyikámé utolérhetetlen! De próbálkozom!

72. Puding – bármikor jöhet, de nem dobozos

73. Puliszka – igen! Nagyapám főzött sokat. Mostanában én is.

74. Rántott hús – még jó! Van egyáltalán olyan aki nem?

75. Rakott krumpli – füstölt kolbásszal, sok tojással…

76. Rácponty tejföllel – a koleszban sokszor volt ez a vacsora

77. Sárgarépa krémleves – még kipróbálásra vár!

78. Somlói galuska – a sógornőmé

79. Sóskaleves – de nyersen sokkal jobban szeretem!

80. Sült gesztenye – ez is Nagyika öröksége

81. Sült kolbász papírtányérról, a hentesnél – volt már olyan is

82. Sült tök – nyamm!

83. Szilvapálinka – inkább, mint a „körömlakk”! De csak az igazán finom, házi

84. Szilvás gombóc – leginkább szilvalekvárral.

85. Szőlős rétes – kipróbálásra vár

86. Sztrapacska – nem hagyott bennem mély nyomokat

87. Tatár beefsteak – egy régi szerelmemmel, Debrecenben a Gödörben.

88. Tintahal – pizzán volt már szerencsénk egymáshoz

89. Torma – Csíp, nem szeretem. – szó szerint, mint Ági

90. Töki pompos – nézegetem már egy ideje a receptet a gasztro blogokon. Egyszer, hamarosan

91. Töltött káposzta – anyukám készíti a világ legfinomabb töltött káposztáját. Kaporral és egy kis füstölt hússal megbolondítva!

92. Töpörtyű – Igen, igen, igen!

93. Túró Rudi – bevallom, igen!

94. Túrós tészta cukorral – Inkább sok pörccel. – ismét csatlakozom Ágihoz!

95. Vaddisznó pörkölt – kizárólag bográcsból! J

96. Véres hurka – nálunk a disznótoros része. De nem tartozik a kedvenceim közzé!

97. Virsli – mindig van itthon.

98. Zöldbab – ha muszáj! De a rakott zöldbabot nagyon szeretem!

99. Zúzapörkölt – bármikor jöhet!

100. Zserbó – ismét a sógornőm sütijére szavazok!

És van még néhány különlegesség, amit más listákon nem láttam, de a véleményetekre kíváncsi lennék:


+1 lekváros kenyér kolbásszal – a férjem kedvence, én nem tudnám megenni.

+2 töpörtyűs pogácsa tésztájából készült szilvalekváros papucs – szintén a férjem kedvence, de ezt én is megeszem. Bár a pogácsa magában finomabb J

+3 kacsazsíros kenyér tejföllel, lila hagymával – ez az én kedvencem

4 megjegyzés:

max írta...

Hahó kihagytad a 35-öst, az volt a kakasos pörkűtt:-)

citromfű írta...

hupsz! ezt elnéztem... Javítok!

citromfű írta...

:) De legalább kiderült, hogy van aki olvas! Köszi!

nyanyus írta...

Töltött káposzta kaporral füstölt hussal a családom kedvence a lekváros papucs az pedig mindnyájunké.