2008. szeptember 9., kedd

Nevenincs saláta

Azért remélem majd lesz neki! Mármint neve. Mert máskor is elkészítem, az biztos. Ma csak olyan hirtelen ötlettől vezérelve kreáltam. Salátát szerettem volna, de igazából semmi nem volt itthon. Illetve mindenből csak egy kicsi. Vagy még annál is kevesebb... Mert a fél körte még kevésnek sem nevezhető!
Tehát amíg a könnyű vacsorán törtem a fejem szétnéztem a hűtőben. Találtam egy jégsalátát, amit persze én tettem oda tegnap. A gyümölcsös tálon árválkodott egy körte és egy alma, meg néhány szem szőlő. Ez lett az alap. Néhány salátalevelet megmostam, leszárítottam, falatnyi darabokra téptem. A körtét és az almát meghámoztam, a hibás részeket kivágtam, és felkockáztam őket. Összekevertem a salátalevéllel. Természetesen megkóstoltam így is. Egész jó lett. Megszórtam egy csipetnyi oregánóval, meglocsoltam pár csepp édesítővel (10-12 csepp Huxol), pici sót és leheletnyi borsot is adtam hozzá. Nyakon öntöttem egy löttyintésnyi extra szűz olíva olajjal és egy fél löttyintésnyi fehérborecettel. Alaposan összeforgattam. Annyi időt állt, míg meghámoztam a főtt tojásokat, és megterítettem a vacsorához.
Nem nagyon kínálgattam, mert a családban ilyesmit csak én eszegetek. A Kicsi megkóstolta, és a felét rögtön meg is ette. Ez nagy szó, mert nem szokott előfordulni, hogy ő "legeljen"(Párom után szabadon.) Mire észbe kaptam már nem volt mit fényképezni. És a hab a tortán: megkérdezte a Kicsi, hogy mikor csinálsz ilyet megint, Anyu?

Nevenincs saláta:
4-5 jégsaláta levél
fél körte
fél alma
egy marék édes szőlő
egy csipet oregánó
pici só
pici bors (fehér, ha lehet)
kevés olíva olaj
kevés fehérborecet
kevés folyékony édesítő (10-12 csepp)






Nincsenek megjegyzések: