2008. szeptember 11., csütörtök

Paprikás krumpli

A Kicsiék osztálya kerékpártúrára készül. Cél a közeli Nemzeti Park látogatótelepe. Ott lesz majd játék, barangolás a tanösvényen és a vállalkozó kedvű anyukák/apukák megfőzik az elmaradhatatlan paprikás krumplit. A szülői értekezleten persze minden évben megy a vita, hogy az idén ne paprikás krumplit... De valahogy mégis mindig ez marad a menü. Bevallom, nem is bánom. Nagyon szeretem a paprikás krumplit! Főleg ezt, amit közösen főzünk, kicsit vitatkozva, sokat nevetgélve. Sokféle krumpliból, sokféle kolbásszal, virslivel. Az ilyen főzések, kirándulások nagyon össze tudnak hozni egy osztályt, egy szülői gárdát!
Sajnos az idén nem tudok részt venni a kiránduláson, pedig nagyon szerettem volna. De az időpont most nem alkalmas. Ezért bánatomban tegnap paprikás krumplit főztem. Majdnem olyan finom lett, mint a közös szokott lenni.

Paprikás krumpli:
személyenként 2 nagyobb krumpli
1 nagy fej vöröshagyma
pirospaprika ízlés szerint (én sok paprikát használok)
1 kanál zsír (olajjal is lehet)
személyenként egy kis darab füstölt kolbász

bors

A krumplit meghámozom, és összevágom. Én nem negyedbe, vagy nyolcadba szoktam, hanem olyan össze-vissza darabokra, mint a levesbe. A hagymát apróra vágom, és egy kanál zsíron megpirítom. Hozzáadok egy marék krumplit. (Ez majd jól szétfő, mire a többi megfő, és jó sűrű lesz a paprikás.) Ha már ez a marék krumpli is üvegesre dinsztelődött akkor belerakom a sót, borsot, piros paprikát, krumplit. Kevés vízzel felöntöm, lefedem. Ha a krumpli már majdnem megfőtt hozzáadom a karikára vágott kolbászt. (Van, hogy nagyobb darabokra hagyom a kolbászt, de legtöbbször vékony karikákra vágom.)
Friss, puha kenyérrel tálalom. Savanyúságnak legjobban a kovászos uborka illik hozzá.

6 megjegyzés:

Renata írta...

Kár, hogy nem tudsz menni.. nálunk évente kétszer van családi nap az osztályban, ilyenkor családi vetélkedő van, otthonról vitt süti stb.

citromfű írta...

Én is sajnálom. De dolgoznak a házon, főzni kell...

Renata írta...

Kitartást akkor az építkezéshez....
Mikor a fiam született, akkor építkeztünk, s költöztünk ide falura, pont hathetes volt, mikor kicuccoltunk. Jó időzítés volt...de muszáj volt.

Másik kommented: remélem egyenesbe jön lassan a dolog, de elég sok macera van vele.
Majd lassan posztolok már én is valamit :)

nyanyus írta...

Régen főztem paprikás krumplit,de most megkívántam.Ez a marék krumpli előre dinsztelés/szépen jól magyarul/nekem uj.Kipróbáltam és megállapitottam :mindig tanul az ember.Isteni finom lett Én sajnos csak a főzőkanalat nyalogattam.

citromfű írta...

:)
Elképzeltelek kanál nyalogatás közben! Örülök, hogy tudtam újat mondani. Hamarosan eljön az idő, amikor már te is bátran eheted, nem csak a fakanál nyalogatása marad ;)

citromfű írta...

A rossz idő miatt a kirándulás elmaradt. A kémény viszont készül. Tehát ha mennek majd, akkor én is :))
Nem is uuuuuutálom annyira az esőt!!!