2008. szeptember 5., péntek

Sós kifli - mini hotdog

Ezt a receptet az egyik kedves munkatársamtól kaptam, évekkel ezelőtt. Akkoriban sokszor megsütöttem. Sokan kérték a receptet, sok névnapon visszaköszönt a "kiflim". Valahogy ráuntunk. A héten megint eszembe jutott. Előkerestem a receptet, hozzákezdtem. De a régi recepten újítottam kicsit. Valahogy keveseltem a hozzávalókat.

Sós kifli (eredeti recept)
1 kg liszt
1 csomag élesztő
1 evőkanál só
annyi tej, hogy nyújtható tésztát kapjunk.

A hozzávalókból cipót gyúrunk, négy egyenlő részre osztjuk és kerekre nyújtjuk. A köröket sugár alakban, mint a pizzát, elvágjuk. A kör külső széle felől elkezdve feltekerjük a kifliket. Zsírozott tepsibe fektetjük, a tetejét felvert tojással lekenjük. Kevés kelesztés után pirosra sütjük. A tetejére szórhatunk reszelt sajtot, szezámmagot is.

Nos ezt a receptet tuningoltam meg én. Először is, gyúrás közben úgy döntöttem, hogy egy kis zsír és tojás nem árthat egy kelt tésztának. Aztán beugrott még, hogy a kifli vastagabb végébe akár virslit is lehet tekerni. Így készült el az a sós kifli, amit a Kicsi mini hotdognak nevezett el.

Mini hotdog
1 kg liszt
1 evőkanál só
1 élesztő
annyi tej, hogy gyúrható tésztát kapjunk (kb 3 dl)
1 evőkanál zsír
1 tojás
6 virsli

Az élesztőt kevés langyos tejben megfuttatjuk, és a hozzávalókból a szokásos módon tésztát gyúrunk, amit fél óráig langyos helyen kelesztünk. (az eredeti recept szerint nem kell keleszteni a tésztát nyújtás előtt) Virsli nem szükséges még ebben a fázisban!
Négy egyenlő részre osztjuk, és egyenként kerekre nyújtjuk, majd a körlapokat felvágjuk, mint a pizzát. Én minden lapot 16 darabra vágtam. Természetesen lehet 8 vagy 4 darabra vágni, akkor nagyobb kiflik lesznek, de szerintem kisebbre, azaz több darabra vágni már nem érdemes.
A virsliket először harmadoltam, majd minden darabot 4 egyenlő részre vágtam hosszában. A virsliket a körszeletek külső részére helyezem, és feltekerem a kiflit.
Zsírozott tepsire helyeztem őket, felvert tojással lekentem, hagytam kicsit kelni, majd kb. 180 fokon pirosra sütöttem.

8 megjegyzés:

Renata írta...

Hihetetlen, de az egyik itteni barátnő-anyuka is szokott ilyet csinálni: sós kiflit szezámmaggal megszórva és pont uezzel a recepttel...!
Nagyon jó "foszlós" a tésztája, de még nem próbáltam ki, mert ugye tejjel készül, s nem tudtam milyen lenne növényi tejjel.

Igaz még csak frissen ettem, lehet, hogy másnapra már hiányozna belőle vmilyen töltelék, ha kicsit megszikkadt...

De a közeljövőben kipróbálom majd.

citromfű írta...

Szia, Renáta!
Szerintem megpróbálhatod langyos vízzel begyúrni tej helyett. A legtöbb kenyértésztába sem kell tej, pedig a kenyér is kelt tészta.

jd írta...

Kedves Citromfű!
Köszönöm a receptet, megsütöttem az esti vendégeimnek. Bár kicsit ducibb lett, nagyon finom. Ha nem bánod, utólagos engedelmeddel kitettem a blogod linkjét nálam, hogy megtalálják a receptedet.
Üdv. Dóri

citromfű írta...

Szia Dóri!
Örülök, hogy ízlett a kifli! Én is sütöttem már azóta is, csak most sajttal töltve.
Természetesen nem bánom, hogy kitetted az oldalt!
Remélem más receptek is megnyerik a tetszésedet!

Renata írta...

Szia Citromfű!
Tegnap én is megcsináltam, majd ma felrakom...!

citromfű írta...

Ok! Figyelek majd! Tejjel vagy vízzel készült?

Renata írta...

rizstejjel :)
köszi érte!

citromfű írta...

:) Voltam nálad, láttam! Jól néz ki, és biztos fini is!