2008. október 25., szombat

Csicsókakrémleves

Próbálkozom. Szokjuk a csicsóka ízét. A vártnál sokkal könnyebben megy. A Kicsi ugyan még mindig nem eszi meg sehogyan se, de a csicsókakrémleves a többiek körében egyértelműen siker volt. Be kell vallanom, hogy a Kicsi után nekem megy a legnehezebben a csicsóka megszeretése. Persze tudom, hogy én akartam csicsókát termelni. Én ragaszkodom hozzá, hogy helyet kapjon az étrendünkben. Csak abban bízom, hogy megszokom, majd megszeretem ezt is, mint olyan sok más zöldségfélét.

Csicsókakrémleves:

60 dkg csicsóka
1 fej hagyma
3-4 gerezd fokhagyma
1 l húslé (lehet kockából is)
1 zellerlevél
só, bors
1 dl tej
1 dl kefir
levesgyöngy

A csicsókát vékonyan meghámoztam, majd apró darabokra vágtam. A hagymát és a fokhagymát hámoztam, kockára vágtam és 1 evőkanál étolajon megpirítottam. Hozzáadtam a feldarabolt csicsókát, ezt is dinszteltem egy kicsit, majd felengedtem 1 l vízzel. Sóztam, borsoztam, hozzáadtam a zellerlevelet és két tyúkhúsleveskockát. Fedő alatt addig főztem, míg a csicsóka megpuhult. Ekkor leszűrtem, a levét gondosan félreraktam. A zellerlevelet kivettem belőle, a főtt csicsókát botmixerrel pépesítettem. Adtam hozzá közben 1 dl tejet és 1 dl kefirt (mert tejszín éppen nem volt itthon), és a főzőlevet. Újraforrásig ismételten főztem.
Két szelet kenyeret megpirítottam, apró kockákra vágtam, és a leves mellé adtam. A Fiúk azonban kitalálták, hogy ők levesgyönggyel kérik. Igazuk volt, azzal sokkal finomabb lett.

Valószínűleg nem utoljára főtt nálunk csicsókakrémleves. Legközelebb azonban valódi húslével öntöm fel a levest, és több fokhagymát fogok használni.

4 megjegyzés:

Renata írta...

Szia!
Én is tervezem már, hogy csinálok belőle valamit...

citromfű írta...

Szia!
Kíváncsi vagyok, hogy Nektek hogy ízlik!

fülike írta...

Hmmmmm! Jól hangzik!

citromfű írta...

Fülike, szerintem jobban hangzik, mint amilyen volt. Bár a Nagy épp most kérdezte, hogy főzök-e a héten megint.