2008. október 5., vasárnap

Őszi gyümölcsös pite és almás-fahéjas muffin

A recept egy régi kedvenc újragondolása. Az alap Ida bögrés almása.
Most nem a szokásos módon, tepsiben sült, hanem az egyik részéből muffin lett, a nagyobbik részét pedig kapcsos torta formába öntöttem, a tetejét körtével és felezett szilvával díszítettem. A tetejét megszórtam fahéjas cukorral.



Bögrés almás

4 tojás
1 bögre cukor
2 teáskanál őrölt fahéj
1 teáskanál szódabikarbóna
1 késhegynyi sütőpor (elhagyható)
Másfél bögre liszt
Negyed bögre étolaj
3-4-5-6-7 alma (ízléstől és az alma nagyságától függ)

Tetejére:
2 körte
2 magozott felezett szilva
1 vaníliás cukor
1 kk őrölt fahéj
1 tk kristálycukor

Elkészítés:
A tojásokat a cukorral habosra keverem, hozzáadom a fahéjat, és az olajat. A lisztbe belekeverem a szódabikarbónát és a sütőport, óvatosan a tojásos masszához keverem. Az almákat meghámozom, és a nagy lyukú reszelőn a tésztába reszelem. Igen, bele a tésztába!

A muffin sütő mélyedéseit papír kapszlival kibéleltem és a forma kétharmad részéig kanalaztam bele a masszából.
Előmelegített sütőben, 200 fokon kb fél óráig sütöttem. (villany sütő)

Míg sült a kapcsos torta formát zsíroztam, liszteztem, belesimítottam az almás masszát. A tetejét körte szeletekkel és felezett szilvával kiraktam.
A vaníliás cukrot összekevertem egy teáskanál őrölt fahéjjal, kevés kristály cukorral, és a massza tetejére szórtam.
Villany sütőben 200 fokon kb. 45 - 50 percig sütöttem.





6 megjegyzés:

Senior írta...

Nagyon jól hangzik,ezt kipróbálom.
Mindegy,hogy mekkora a bögre?...csak az arányok meglegyenek?...a reszelt almát nem kell előre kifacsarni?.. biztos nem,ha így írod,de nem lesz túl leveses,híg a tészta?...és a tojásfehérjét nem kell külön habbá verni,és úgy bele?

Gabah írta...

Azt hiszem ez nálunk is előfordul majd ;-) Az almás kérdést én is feltenném, (a fehérjével nincs problémám, tudom, hogy működik ;-), viszont van egy butuska kérdésem, amit már régóta szeretnék megkérdezni: Miért kell papírkapszlival kibélelni a muffinsütőt? Nem elég a szokásos "kivajazás"-"kilisztezés"?

citromfű írta...

Sziasztok, Lányok!
Akkor szépen sorban válaszolok.
Senior, az én bögrém 3 dl-es. Ebből elég nagy adag tészta lesz. Ha az arányokat megtartod szerintem kisebb bögre is tökéletes. Én direkt nagy bögrét kerestem, mert nagy a tepsim.
Az almát nem kell kifacsarni, meg lecsepegtetni. A tészta viszonylag sűrű, amíg bele nem reszeled az almát. Így olyan piskóta szerűen folyós lesz.
Gabah, a papírkapszlit én azért használom, mert így nem kell a mélyedéseket vajazni, vagy olajozni. Mindig kivarázsolható a muffin. És szerintem szebbek is így ezek a sütik.

Gabah írta...

Igenis értettem. :-) Köszönöm szépen az infot.

citromfű írta...

Ugye szóltok majd, ha kipróbáljátok?

Senior írta...

Köszi,kipróbálom!..persze,szólok!