2008. november 7., péntek

Linzer napközis módra


A gyerekekkel az iskolában szoktunk sütni. Nagyon szeretnek gyúrni, nyújtani, szaggatni, tüsténkedni. Most a linzer a nagy kedvenc. Októberben kétszer is megsütöttük. Persze ragasztani, csokiba mártogatni nincs időnk. Olyan örömmel vesznek részt a munkában, hogy az utolsó sütésnél készítettem néhány képet a mobilommal. Nekem az a kedvencem, ahol szaggatják a tésztát. De a kész süteményt is megörökítettem.



Linzer:

60 dkg liszt
25 dkg zsír, margarin, vagy vaj

20 dkg cukor
1 sütőpor

1 vaníliás cukor

2 egész tojás

(annyi tej, hogy gyúrható legyen - nagyon kevés, és nem is mindig kell!)

Összegyúrjuk. Pihentetés nélkül nyújtjuk.(Ha pihenne a tészta, akkor elfogyna nyersen, nem lenne mit sütni.) Különböző formákra szaggatják. Zsírozott tepsiben halványra sütjük.

A tészta készítése tényleg közös munka. Hagyom őket dolgozni. A sütőt és a forró süteményt viszont csak felnőttek kezelhetik!

Uzsonnára jó ízűen elfogyasztjuk.

Ezek a sütős délutánok annyira kedveltek, hogy sok gyerek visszajön az iskolába a hazajárósok közül is.


12 megjegyzés:

Dulmina írta...

De jó! Öröm olvasni, hogy van még olyan iskola, ahol van ilyenre lehetőség, no meg olyan tanár, aki felvállalja mindezt. Ugye karácsony előtt majd mézest is süttök? ;)

citromfű írta...

Igen, sütünk. A mézest díszítjük is. Novemberben pogácsát sütünk :)

Gabriella írta...

édesek nagyon!!!

citromfű írta...

Ugye? És amikor még az orruk hegye is lisztes!

Gabah írta...

Dddejóóóó! Mondtam már, Citromfű, hogy szívesen lennék a tanítványod?!?! ;-)
Emlékszem, annak idején a mi sulinkban volt "főzős óra". "Háztartás-vezetés"??? vagy valami hasonló néven futott, és imádták a gyerekek! Nem is tudom, miért nincs már... Igaz, ma már egy tanteremben nem is lehetne megoldani a mai higiéniai és mindenféle biztonsági előírások-követelmények miatt, de pedig milyen jó lenne!!!
Ügyes vagy, Citromfű! Sokan irigyelhetik a lurkókat!

Gabah írta...

Ó, és azt nem is mondtam, hogy csudaszép az új fejléc! Olyan "zsannamannás" :-) Nagyon illik a blog hangulatához!
Én még keresem "az igazit" :-)

fülike írta...

Ezek biztos, hogy valóban nagyon jó délutánok lehetnek. Csodás tanárnéni vagy:))))

citromfű írta...

Gabah, nálunk is a "főzős órák" idejéből maradtak meg a villanysütők, amelyekből egyet elkértem. Valószínűleg tényleg a szigorú előírások miatt nincs már ilyen óra.
A fejlécet pedig Dulmina ihlette. Nála vannak mindig változó gyönyörű fejlécek. Addig keresgéltem a fényképeim között, míg meg nem találtam ezt, amiből kivágtam a nádkéményt. :) Most nagyon tetszik, egy darabig ez marad.

Fülike, ezek csak apróságok. A suli a második otthonunk. Én nem letudni akarom, hanem azt szeretném, hogy jól érezzük magunkat. Ha már ennyi kicsitől szuper pedagógus valaki, akkor nagyon rosszul állunk... De tudom, hogy vagyunk még néhányan, akik tényleg szeretjük amit csinálunk. Köztük Te is.

Dulmina írta...

:) És nálam is úgy születnek a fejléc-képek, hogy ha megtetszik valamelyik fotóm, akkor abból vágok egyet. S mivel mindig van újabb és újabb kedvenc, az évszaknak megfelelően tudom változtatni...

Anyukám pár éve technikából még tartott főzős órákat a gyerekeknek, dupla órában egész jókat lehetett alkotni (volt, hogy együtt válogattunk receptet). Az óraszámcsökkentés eredményeképp maradt 45 percbe viszont nem fér bele minden, még ha ő elő is készítené, és mondjuk már nem kell receptet olvasni, méricskélni, stb., meg a végén befejezné a mosogatást, pakolást. Így csak a karácsonyi játszóházban maradt meg a mézessütés. (Illetve nem tudom, hogy azóta van-e még, mert anyu már eljött onnan...)

citromfű írta...

Dulmina, remélem azért van aki mézest süssön a gyerekekkel karácsony előtt!
Én sajnálom, hogy elmaradtak a főzős órák. Az én életemből pl. teljesen kimaradtak. Nekem még gyakorlati foglalkozás nevű órám volt, iskola kerttel, kötéssel, horgolással, kerékpár szereléssel. Meg egy kötőt is varrtunk, azt hiszem. Akkoriban a legunalmasabb dolognak tartottam mondjuk a komposzt készítését. Most meg ... :)

Renata írta...

Jó lehet diáknak lenni nálatok!
Mikor én ált.isk. voltam mindig "fiús" technika órák voltak: satu, fűrészelés stb. kézimunka, főzés nem volt.
Meg kiskertet műveltünk időnként.
Hú, de nem szerettem :)
Vagy a tálalás nem volt jó.

citromfű írta...

Reni, szerintem a tálalással is baj volt. Meg mi is mások voltunk. És a voltunk.
Hogy jó-e nálunk diáknak lenni, azt nem tudom. Vannak napok, amikor igen, és vannak napok, amikor biztos nem. Én csak remélem, hogy több az olyan nap, amikor igen.