google-site-verification: googleafc0ccda44b2ec22.htm zsannamanna: Zsíros pogácsa

2008. november 17., hétfő

Zsíros pogácsa



Ezzel a pogácsával a Tejes néni várt bennünket gyakran, amikor a tejért mentünk. A Fiúk nagyon szerették. Ha csak a Kicsit vittem a tejért, mindig kért a Nagynak is. Persze mire hazaértünk azt is elmajszolta.



Zsíros pogácsa

60 dkg liszt
20 dkg zsír (vagy egy margarin)
2 tojás sárgája (a fehérjével kenjük)
1 dl tej
fél csomag élesztő
1-2 kávés kanál só
tejföl

Az élesztőt egy csipet cukorral felfuttatom a meglangyosított tejben. Közben a lisztet elmorzsolom a zsírral és a sóval. Mi sósan szeretjük, így több sót teszek bele. Hozzáadom az élesztős tejet, a tojás sárgákat, és apránként annyi tejfölt, hogy rugalmas tésztát kapjak. Simára gyúrom, gömbölyítem és langyos helyen duplára kelesztem.
Vastagra nyújtom, a tetejét éles késsel megcsíkozom. Közepes nagyságú szaggatóval szaggatom, két tenyerem élével megsodrom, hogy magasabb legyen. Zsírozott tepsibe ültetem őket. Tetejüket a felvert tojásfehérjével megkenem. Langyos helyen még kb. 15 percig kelesztem, majd 200 fokon pirosra sütöm.

6 megjegyzés:

Gabah írta...

Óóóó, ez olyasmi, mint az a hajtogatós pogácsa, ami benne van a közös gyűjteményünkben! Akkor hát nem szükséges hatogatni???
Épp pogácsán gondolkodtam, de csak vaj van itthon (margarint nem használok), szerintem azzal is működik...megyek is, és kipróbálom...

Gabah írta...

Bocsánat, "hajtogatni".

citromfű írta...

Gabah, ez kicsit omlósabb pogácsa, de nagyon finom. Bár ha kipróbáltad, akkor már magadtól is rájöttél :) Viszont tovább eláll, nem szárad olyan hamar.
Remélem beszámolsz a pogácsa "szerepléséről"!

Gabah írta...

Végül mégis hajtogattam, mert végre volt egy kis időm, és szerettem volna a konyhában ténferegni... :-) Igaz, ezt sem kóstoltam most, mert nagyon hajtok a mínuszokra, de sebaj, legközelebb semmi "hajtás"! ;-)

citromfű írta...

Huh, ennyi hajtás után még volt kedved hajtani is ;)
Legalább Azuradnak ízlett? Hogy tudtad megállni, hogy nem ettél belőle?

Gabah írta...

Persze hogy ízlett!!!
Magamnak pedig Karácsonyig muszájt parancsoltam, bár az idegeim kezdik megsínyleni a dolgot: elviselhetetlen vagyok, így Ember biztatására azért hétvégén lecsúszott egy kakaós csiga ;-) Egészen másképp láttam utána a világot! :-)