2009. január 8., csütörtök

Citromfű is olvas :)

Palócprovencetól kaptam a kérdést: Mit olvastam 2008-ban?

A játékszabályok:

1. Írd le annak az öt könyvnek a címét, amit 2008-ban olvastál.
2. Nevezz meg öt embert, és értesítsd őket.
3. Linkelj vissza erre a bejegyzésre.( pl. ezzel: http://href.hu/x/7slz )


Nagyon kedves számomra ez a kérdés, mégis eléggé zavarba hoz. Akik személyesen ismernek tudják, hogy nagyon szeretek olvasni. Azt is, hogy sajnos van egy hatalmas hibám: nem tudom letenni a könyvet, amit olvasok. Szó szerint. Ezért ha olvasok, akkor csak olvasok. Éjjel-nappal. A családi béke megőrzése érdekében ritkán teszem mostanában.
De a szenvedély az szenvedély. Nem lehet hosszú távon elnyomni. Utat kér magának. És akkor olvasok :)
Ha már a vallomásoknál tartunk megsúgom, hogy van egy másik szenvedélyem: a könyvvásárlás. Elvarázsolnak a könyvek. Az illatuk, a tapintásuk, ahogy fordul a lap... A család elég nehezen viseli ezt a gyűjtögetést. Lassan nem férünk a könyvektől, de én még mindig találok valamit, ami hiányzik, aminek feltétlenül itt kell figyelni a polcon. Mostanában a legtöbb új vásárlás a középkorral, a lovagokkal vagy a várakkal foglalkozik. Említettem már ugye, hogy két fiam van?

J. K. Rowling: Harry Potter és a halál ereklyéi
Nagy rajongója vagyok Harrynak. Minden kötetet olvastam, a filmeket megnéztem, de nyomába sem ér a könyveknek. Nagyon lebuktam, ugye? (Amúgy igazi kedvenceim a roxforti tanárok. .Most komolyan. )

J.K. Rowling: Bogár Bárd Meséi
Na tessék! Itt áll infantilizmusom legújabb bizonyítéka :) Amúgy nagyon tanulságos mesék! Komolyan. (Ezt a könyvet amúgy a Nagy kapta karácsonyra.)

Dr. Csernus Imre: A nő
Mellbevágó könyv. Mint Csernus maga. Elgondolkodtató. Felkavaró. Értékeket helyrerakó. Nem biztos azonban, hogy úgy, ahogy a szerző gondolja.

Paulo Coelho: Az ördög és Prym kisasszony
Jó és rossz harca. De mi a jó? És mi a rossz? Ami nekem jó, az akkor is jó, ha a közösségnek nem? Egy közösen elkövetett gyilkosság vajon megmenthet-e egy falut a pusztulástól?
Ez sem egy könnyen emészthető olvasmány.

Mikszáth: Magyar várak regéi
Nagyon szeretem Mikszáthnak ezt a mondagyűjteményét. Rendszeresen újraolvasom. Szeretném bejárni, megmászni mindet! Amúgy a várak, várromok meghódítása közös családi szenvedély. Már a haverokat is sikerült megfertőzni vele :)

Szabó Dezső: Az elsodort falu
Baráti ajánlásra vettem meg, közel húsz éve már a könyvet. Akkor hatalmas csalódás volt. Most valamiért úgy éreztem el kellene olvasni. Ismét csalódtam, de most kellemesen. Értettem a könyv minden sorát, elkeseredését, aggodalmát. Azt hiszem az sem mindegy, hogy egy könyv mikor talál meg bennünket.

Bónus:
Tavaly kezdtem kóstolgatni az ezoterikus irodalmat: Titok (a vonzás törvénye), A most hatalma
Ezek a könyvek folyamatos olvasás alatt vannak, mert nagyon lassan emésztem őket. Teljesen más szemlélet, mint a környezetemé, mint amiben felnőttem.

Hupsz, ez kicsit több lett. Mondtam, hogy nem tudom abbahagyni!

Akiknek szeretném továbbadni a kérdést:
Ágni, Dulmina, Galina, Szazala, Marcsi.





4 megjegyzés:

KataKonyha írta...

Szia! Igyekszem a hétvégén megválaszolni, köszi:)

Palócprovence írta...

Rokonlélekre találtam Benned! Nem titok, hogy imádom a könyveket és nem csak olvasni, de gyűjteni is. Ha tetszik a könyv, én sem tudom letenni. Szerencsére gyorsan olvasok, a Da Vinci kód például egy délután volt.

citromfű írta...

:)
Én is elég gyorsan olvasok. A Da Vinci kód egy napba telt, de akkor kezelésekre jártam :)
Én szeretem újra olvasni a könyveket. No nem mindet, csak a kedvenceket.

szazala írta...

Köszönöm a kérdésed,rádöbbentettél,hogy leszoktam az olvasásról!