2009. január 2., péntek

Fogadalmak 2009-re

Elmúlt 2008. Jókedvvel, baráti társaságban búcsúztattuk. Ettünk finomakat, és, igen, bevallom én is megsütöttem a magam szilveszteri malackáit :) A jól bevált sajtos csibe receptjével dolgoztam. A sajtot ezúttal nem a tészta tetejére szórtam, hanem belegyúrtam. Meg kell mondanom, nagy sikere volt. Fénykép nem készült... Az este másik sztárja a málnás rétes volt. Az pedig úgy készült, hogy egy adag rétestészta kimaradt. Nem volt szívem kidobni. Fagyasztani sem akartam. Szétnéztem a kamrában, találtam egy üveg málnalekvárt. (Én főztem, kenyérsütő gépben.) Úgy döntöttem, hogy tökéletes töltelék lesz. Persze kicsit izgultam. De nagyon finom lett!

Újévkor természetesen lencselevest ettünk. (Meg még ma is. Lencséből nem tudok keveset főzni!)

No, ennyi mellébeszélés után következzen akkor a lényeg!
Az év elején szokás fogadalmat tenni. Eddig nem volt rám jellemző ilyesmi - kivéve, hogy minden szilveszterkor megfogadom: lefogyok.

Most viszont betartható fogadalmak kellenének.

- Ha csak tehetem, kerékpárral megyek dolgozni. - nem nagy változás, ritkán mentem kocsival.

- Főleg szezonális ételeket fogyasztok. - ezt sem lesz olyan nehéz betartani. Eddig sem vettem decemberben dinnyét, vagy szőlőt. Nem engedhetjük meg magunknak.

- Próbálok helyi, vagy közeli termelőktől vásárolni. - Tej, tojás, sajt, kenyér ügyben már megvalósult. Remélem sikerül még több termelőt felkutatni!

- Kerülöm a bevásárlóközpontokat. - Ez már nehezebb lesz. A havi nagy bevásárlást valamelyik multiban szoktuk megejteni.

- Növelem a család zöldség- és gyümölcsfogyasztását. Ezzel egy időben csökkentem a fehér liszt és a cukor mennyiségét. - No ez igazi kihívás lesz, az én három vércsém mellett!

- Több halat eszünk. - Remélem!



7 megjegyzés:

Renata írta...

Sok kitartást a fogadalmak megvalósításához!
Meglestem a csibéidet! :)

cukroskata írta...

Sok boldogságot kívánok az új évre :-)

citromfű írta...

Köszönöm, Lányok!

Reni, remélem lesz kitartás. Nem nagy fogadalmak ezek, és nem betarthatatlanok...

Senior írta...

Úgy legyen!Kitartást hozzá,és nagyon boldog Ez Évet Nektek!
Ne kerüld a multikat,bár ezeket én se szeretem,de nem lehetünk a pénztárcánk ellensége,hisz egyértelmű,hogy ott több mindent jelentősen olcsóbban lehet megvenni.Sajnálom a hazai termelőket,gazdákat,de ugyebár mindenki pénzből él,mi is,muszáj azon spórolni,amin tudunk.
Azért kicsit irigyellek,hogy ott könnyebb házi termékekhez jutni,biztos vagyok benne,hogy jelentősen jobb minőségű,mint a bolti.

citromfű írta...

Szia Senior!
Én sem vagyok a saját pénztárcám ellensége, mégis próbálok helyi termelőktől vásárolni. Most találtunk egy őstermelőt, akitől nagyon finom sajtokat rendelünk. A tojást is háztól veszem.
De ne hidd, hogy itt olcsóbban lehet vásárolni, mint a fővárosban. Nálunk 2500 Ft egy kg dióbél. Bp-ről 1500 Ft-ért hoztak... És ez nem egyedi eset. Nem értem én ezt. Elvileg itt, vidéken termeljük, mégis ott lehet olcsóbban hozzájutni.
Én most próbálok közvetlenül a termelőtől vásárolni. Alig találok termelőket... A legtöbb kert füvesítve van. Az ólak lebontva, vagy üresen... Nem könnyű.
Mindenki azt mondja, hogy nem éri meg...

nyanyus írta...

Nem éri meg!Igy igaz.Mi is sok mindent termeltünk a kertünkben de ősszel amikor betakaritásra került,kukacos/elvből nem vegyszerezünk/apró termést gyüjtöttünk be.Holott egész nyáron kapáltunk locsoltunk.A jószággal is hasonló a helyzet.No meg mérgeltem magam eldöntöttem nem tartunk állatokat.A kertet azért igyekszünk bevetni ami nem kíván sok munkát.Szóval ez két évben müködött de az idén igenis eldöntöttem tavasszal malacokat veszünk és csirkét kacsát.Nagyon kiéheztünk igazi saját termésre.Hiányzik a jó kis disznótoros és egyebek.Akár megéri akár nem.Jó, tehenet azért nem tartunk.

citromfű írta...

Szia Nyanyuska!
Én is komolyan fontolgatom, hogy rábeszélem a Drágám, hogy építsünk legalább csirkeólat, és tartsunk csirkét.
A kertben én csak olyan napi szükségletnek valót termelek. Egy kis paprika, paradicsom, répa, petrezselyem, retek, uborka, csicsóka... és virágokat. Meg remélem hamarosan termőre fordulnak a gyümölcsfák.
Mert tényleg sok a munka vele, és olcsóbban megveszem készen.