2009. január 24., szombat

Mikrohullámú sütő

Nemrégiben közvélemény-kutatást indítottam:

Mire használod a mikrohullámú sütőt?
- Nem használom semmire.
- Csak melegítésre.
- Melegítésre és olvasztásra.
- Főzök is benne.

41 szavazat érkezett. (A blog történetében ez rekordnak számít!)

Nem használja semmire 5 fő, 12%
Melegítésre 19 fő használja, ez a válaszadók 46 %.
Olvasztásra és melegítésre 14 fő, ez 34%
Főzésre is használja 3 fő, ez 7 %
Akárhogy is számolom, ez csak 99% - az eltérés gondolom a kerekítésből származik.

Az egyáltalán nem széleskörű, de reprezentatív felmérés eredménye szerint használjuk a mikrót. Legtöbben melegítésre, akad aki próbálkozik a főzéssel is. Jelentős számban vannak azok is, akik olvasztásra is használják a technika eme vívmányát.

Kértem érveket a használat mellett, és ellen is.

Én azon a véleményen vagyok, hogy az arany középutat megtartva használom. Legtöbbet melegítésre, néha-néha olvasztásra, bár ezt a funkciót nem szeretem. És igen, főzök is benne. Nem mindig, de viszonylag rendszeresen.


Nem tudom kinek mekkora probléma a mikrohullámú sütő tisztán tartása. Nekem sokáig gondot jelentett. Nem szeretek tisztítószert használni a sütő belsejében, mert utána érzem az ételeken. Ha tiszta forró vízzel mostam, az nem hozott kielégítő eredményt. Aztán rátaláltam a megoldásra. Úgy emlékszem, hogy a Tudatos Vásárló honlapján olvastam róla, de a nagy esküt nem tenném le.
Szóval: egy alkalmas edénybe vizet engedek, nem túl sokat, jó fél dl vagy kicsit több citromlevet öntök bele (vagy fél citrom kicsavart levét) és a mikróban felforralom. Ha csengetett, még 5-10 percig nem nyitom ki a sütőt. Utána egy tiszta szivaccsal csak kitörlöm a sütő belsejét. Ha szükséges a szivacsot kimosom a vízben, és újra áttörlöm a sütő belsejét.
Egyszerű, környezetbarát tisztítás, és hatásos.

Nincsenek megjegyzések: