google-site-verification: googleafc0ccda44b2ec22.htm zsannamanna: Gyümölcstorta

2009. március 15., vasárnap

Gyümölcstorta


Valamikor nagy kedvenc volt nálunk ez az egyszerű torta. Sokszor sütöttem, ráuntunk, szinte el is felejtettük. Most szombaton eszembe jutott. Nem mondom, volt hozzá köze annak is, hogy alig volt itthon tojás, de valami édesre, és krémesre vágytam.

Gyümölcstorta

Piskótához:
3 tojás
3 evőkanál liszt
3 evőkanál cukor
1 evőkanál citromlé
késhegynyi szódabikarbóna

Krémhez:
1 vanília pudingpor
3 evőkanál cukor
4 dl tej
gyümölcs (most 2 kivi és 1 alma)

+ 1 evőkanál baracklekvár


Először a piskótát sütöm meg. Az én formám viszonylag kicsi, 3 tojásos. Ha ennél több tojásból készítem a piskótát, akkor kifolyik belőle.
Piskóta készítése:
Szétválasztom a tojásokat. A fehérjéket a cukorral kemény habbá verem. Mikor már nagyon fehér, fényes és kemény a hab, adok hozzá egy kevés citromlét. (Ha van itthon igazi citrom, akkor annak a levéből, de ha nincs a teaízesítő citromlé is tökéletesen megteszi. Ha az sincs itthon, akkor pár csepp ecetet adok ilyenkor a habhoz. A kész piskótán nem érzik, viszont nem fog összeesni...) A habhoz adom a tojások sárgáját, és egyenletesen elkeverem. Hozzáadom a lisztet és a szódabikarbónát is. A habverő legalacsonyabb fokozatán simára, és csomómentesre keverem a masszát.
A piskótatésztát a zsírozott formába öntöm, és előmelegített (200 fok) sütőben készre sütöm.
Minden sütő más, ki kell tapasztalni, hogy milyen módon szereti sütni a piskótát. Az én sütőmben úgy 20 perc múlva meg kell fordítani a formát, mert a sütő belső része sokkal erősebben süt.

Ha megsült, akkor a tésztát rácsra borítom kihűlni.

Krém:
A vaníliás pudingport összekeverek 3 evőkanál kristálycukorral, hozzáadok 4 dl hideg tejet, és sűrűre főzöm. Sokkal sűrűbbre, mintha puding készülne.
Míg a puding langyosra hűl, addig meghámozom és feldarabolom a gyümölcsöket.

Összeállítás:
A piskóta felső részére, a bemélyedésbe egyenletesen elkenek egy nagy evőkanál házi baracklekvárt. Majd pár perc elteltével a kanál oldalával a felesleges lekvárt lekaparom. (Így nem fog elázni a piskóta.) Idekanalazom a langyos pudingot, egyenletesen elsimítom. A puding tetejét kirakom a feldarabolt gyümölcsökkel.




Az eredeti recept szerint ekkor következne még a tortazselé. Mivel nálunk ezért senki nem rajong, el szoktam hagyni. Még soha senki nem hiányolta:)

Az a legjobb ebben a tortában, hogy bármilyen gyümölccsel készíthető. Legtöbbször vanília vagy tejszín ízű pudingporral készítem. De gyümölcstől és hangulattól függően változhat ez is.

A tortának most akkora sikere volt, hogy csak az utolsó két szeletet sikerült lefényképezni:)


5 megjegyzés:

Renata írta...

Egészségetekre!
Csábító a kép!

The Chef Viki írta...

Ez mekkora kedvenc volt régen! A receptet egy régi-régi (szerintem) műsorújságból vágtam ki. Vagy 10 éve ilyet sütöttem a 2 éves évfordulónkra :-))

Itt nosztalgiázok :-))

Gabah írta...

Óóóóóóóóó, imááááádom! Nálunk nagyon gyakran készül, igaz, én a piskótát össz-vissz 2 tojásból készítem, mert már így is néha kibuggyan a tortaformából. (Ja, és nem szoktam a tojásokat szétválasztani sem.)
Olaszék is imádják, és ha a díszítés is szépen sikerül a tetején, nagyot lehet vele "kaszálni" vendégségben. :-))))
Jaj, nem kellett volna benéznem hozzád, Citromfű! ;-) Most addig jár majd egyfolytában az eszemben, amíg el nem készítem. :-)
Ma? Holnap? Ma? Holnap? Megyek....;-)

citromfű írta...

Reni, köszönjük!

Viki, jó nosztalgiázást! 10 éve? Nem voltál te akkor még gyerek?

Gabah, jó étvágyat hozzá! A díszítéssel nagyon igazad van:) Amúgy meg olyan "elronthatatlan". Most nálunk egy darabig gyakrabban fog sülni, az biztos;)

The Chef Viki írta...

20 éves voltam, tegnap lebuktam, hogy mennyi az annyi :-)