2009. március 19., csütörtök

Kétszínű kalács, kuglófnak álcázva


A hétvégén sütöttem, reggelire. Kelt tésztából, kuglóf formában. Kicsit féltem tőle, a szilikonos formámat még nem nagyon használtam a villanysütőben. Olyan hihetetlen, hogy valami, ami ennyire műanyag használható a sütőben. De használható! Kutya baja a formának, ráadásul nagyon jó dolgozni vele, könnyen kivehető belőle a kész tészta.
Az kalács is nagyon finom lett!

Kétszínű kalács:
  • fél kg liszt
  • 6 dkg zsír, vaj, vagy margarin (legjobb a zsír - de csak a házi!)
  • csipet só
  • 5dkg cukor
  • 2 tojás sárgája
  • fél csomag élesztő
  • 3 dl tej
  • 1 citrom reszelt héja
  • 2 evőkanál kakaópor


A hozzávalókból a szokásos módon kelt tésztát készítettem. Természetesen a kakaót ekkor még nem adtam a tésztához.
Kelesztés előtt kétfelé vettem a tésztát, az egyik felébe belegyúrtam a kakaót.
Amikor megkelt, akkor mindkét tésztát hosszú hengerré gyúrtam, összefontam, és a kuglóf formába helyeztem.
A szilikonos formát használat előtt enyhén átolajoztam. (Azt hallottam, hogy ez felesleges, de én azért minden használat előtt áttörlöm a formát egy enyhén étolajos papírtörlővel.)
A tésztát még hagytam kelni egy negyedórát a formában, majd előmelegített sütőben (190 fok) pirosra sütöttem. Ez úgy 30 percet vett igénybe. Persze tű próbával (műanyag)ellenőriztem a tészta állagát.


Ps:
Meg tudja valaki mondani, hogy miért látom mostanában a posztok elején ezt a szót: étteremalakítás?
Valamiről lemaradtam?

2 megjegyzés:

Palócprovence írta...

Mindez egy játék miatt van.
Gasztominer: "A Nagy Étteremalakítás Giannival című VIASAT3 műsor kapcsán közös játékot
indítottunk: a Gasztro mellékletünk megjelenik a műsor honlapján, további olvasókat hozva a hazai gasztrobloggereknek. Az oldalra azok a Gasztro mellékletben szereplő bejegyzések kerülhetnek ki, akik csatlakoznak a játékunkhoz, és bejegyzésük elejére beírják az “étteremalakítás” szót.
A játék célja az, hogy minél többen megismerhessék azt a kultúrát, melyet a Miner is reklámoz, és a műsort is ismertebbé tegyék a gasztrobloggerek között.
Csatlakozz te is Giannihoz, írj nekünk egy emailt az info kukac miner pont hu email címünkre! Az adás microsite-ján megjelenő postok szerzői között kéthetente értékes ajándékokat sorsolunk. A március 20-i nyeremény egy vacsora voucher, mellyel Fabio Bucciol (a műsor olasz séfje) éttermében vacsorázhatsz"

Na, most már mindent tudsz! :))

citromfű írta...

Palócprovence, köszönöm!