2009. március 17., kedd

Menza

Az iskolában a menzán próbálnak újítani. Mostanában minden hétre jut valami új étel, ami persze üdítő változatosság az eddig megszokotthoz képest (csütörtök-csirke, kedd-főzelék, hétfő-tészta vagy tejbegríz, minden második péntek-paradicsomos valami). Szóval előkerülnek olyan izgalmas ételek, mint tojáspörkölt, resztelt máj (na jó, ez eddig is volt, csak nagyon ritkán), gombás ételek, mexikói köret, párolt zöldség, és a túrógombóc mostanában vanília öntettel készül, nem málnaszörppel.
Bevallom, mindig kíváncsian lesem, a következő heti menüt: most mit találtak ki? A múlt heti tojáspörkölt annyira izgatta a fantáziámat, hogy befizettem egy ebédre. Kár volt. Mást vártam. Furcsa módon nem is a pörkölt nem ízlett, hanem a hozzá adott köret: főtt krumpli. Szerintem bármilyen főtt tésztával sokkal, de sokkal jobban ízlett volna!
Érdekes megfigyelni a gyerekek reakcióját is: általában minden új ételt ellenszenvvel fogadnak. Piszkálják, piszkálják, kóstolgatják, és szívfájdítóan sok a maradék. Aztán, ha a tulaj nem adja fel, rendszeresen főzi az adott ételt, akkor megszokják, többségük meg is szereti. Így futott be a lencsefőzelék tavaly nagy karriert, ebben az évben pedig a túrógombóc. (Bár sokkal jobban szeretik, mióta vaníliás öntettel tálalják).
Vannak aztán a sláger kaják: számomra érthetetlen módon minden ami paradicsomos - leves, gombóc, káposzta; milánói makaróni; grízes tészta; halrúd stb
És persze vannak "nem szeretem" ételek is: a főzelékek és a káposztás ételek.

Hogy miért írtam le mindezt? Napok óta egy igazi menza kaján jár az agyam: húsleves, leveshús, pirított grízzel és meggyszósszal. Na ez az a kaja, amit nagyon szeretek, és ebben a tanévben még nem főzték meg a menzán. A végén még kénytelen leszek saját magamnak megfőzni - pedig nekem ez sosem sikerül olyan finomra, mint amit a napköziben eszek.



8 megjegyzés:

The Chef Viki írta...

Nálunk hetente kétszer rizses hús volt anno, sokáig nem ettem utána rizst. A paradicsomos káposzta és par. krumpli pedig szerintem maga a borzadály :-)

Egyébként ezek a kölkök úgy válogatnak, mint a csuda! Nekünk mindent meg kellett kóstolni, mert ránézésből-hallomásból úgysem tudtuk, finom-e vagy sem...

Tojáspörkölt - ez a tuti recept: http://mindmegette.hu/index.php?apps=recept&recept=11417

nyanyus írta...

A gyümölcs szósz piritott darával volt a gyerekeim kedvence.Ha ritkán volt az iskolába be kellett aznapra fizetni.Gyerekeim nem voltak napközisek.Én is főztem de szerintük az más volt.

zart írta...

Viki, miért van olyan érzésem, hogy neked van valami közöd az iskolai menzához;)?
A paradicsomos dolgokról teljesen egyezik a véleményünk!

Nyanyuska, igen, a menzás pirított dara és gyümölcsszósz más, mint amit otthon főzünk. És én nagyon hiányolom:)

citromfű írta...

Ki az a zart? Az előbb is én írtam:( Most mi van?

citromfű írta...
Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.
Senior írta...

Nekem a menzáról a grízes tészta jut eszembe némi cukorral és lekvár pöttyel,mákos tészta,aminek csak a neve volt mákos,inkább 1 mákszemnyi tésznának nevezném és a metélt tészta gombócba összeragadva,na igen a tarhonya leves ami majdnem üres volt,és a zöldség leves ami bocsánat a jelzőért,de inkább mosogatólé kinézete volt.Előfordult,hogy jól nézett ki az étel,ízre is jó volt,ilyenkor nagy előszerettel segítettem a konyhás néninek némi repeta reményébe,volt ikor jutott,volt mikor nem,de nem vettem zokon,mert a konyhás néni nem felejtett,kompenzálta legközelebb.

citromfű írta...

Szia Senior!
Igen a grízes tészta is igazi menza kaja, de azt szeretem!
Nálunk amúgy egészen jól főznek. Tényleg. Ritka, amikor alig esznek a gyerekek. Különös, de leginkább a hús marad a tányérokon.

Senior írta...

Citromfű valóban érdekes,de csak nekünk és csak már most,hogy a gyerekek a húst hagyják a tányéron.Az én akkori menza húsunkról inkább a zsír és a mócsing jut eszembe,vagy rágós volt,de egyébként akkor még nekem se kellett még a sovány hús sem a főzelékhez,vagy a sültkrumplihoz,anyukám alig tudott időnként belém tukmálni húsból pár falatot,és a fiam is ugyan így volt....bezzeg mostanra már szerény vércse vagyok,ami azt jelenti,hogy nem túl rendszeresen,de azért nagyon szívesen eszem húst,nagyon szeretem a csirkét és pulykát.Nem lehet,hogy a kis gyerekek többsége nem hús párti?....tieid?