2009. május 24., vasárnap

Cseresznyés pite


A hétvége nálunk a cseresznyéről szólt. Tegnap a nővéreméknél szedtünk egy "kevés" cseresznyét. Közben megtárgyaltuk az idő gyors múlását - a kis fa még most lett ültetve, úgy 15 éve, ki gondolta akkor, hogy ilyen hamar elröpül ez a pár év! A Fiúk gyakorolhatták a fára mászást, szedtek cseresznyét létráról, kőműves állásról, földről...
Itthon következett a válogatás, mosás, befőzés. A befőzést nem részletezném, mert én nagyon egyszerű módon, befőtt-tartósítóval teszem el az összes befőttet. Most szinte hallom a gasztrobloggerek felszisszenését:) Próbáltam én kérem sokféleképpen: ahogy Anyu szokta, ahogy Anyósom, a szomszéd meg a takarító néni bombabiztos tippjein is túl vagyok. A befőttjeim pedig sorra romlottak meg, vagy olyan puhák lettek, ahogyan én nem szeretem. Közben kiderült egy szalicil érzékenység is. Akkor próbáltam ki a Knorr tartósítóját. Bevált. Maradt. Mivel amúgy elég kevés boltban vett kész ételt fogyasztunk szerintem belefér.
Szóval tegnap este tíz után ott sorakozott szépen a szárazdunsztban mind a 19 üveg cseresznyebefőtt.

Ma folytatódott a projekt. Az ebédhez gyümölcstorta készült, a szokásos módon, csak cseresznyével raktam ki a tetejét.

Délután pedig megsütöttem életem első cseresznyés pitéjét!
Erre azért volt szükség, mert a gyümölcstortát mégsem lehet a kollégista Nagy dobozkájába pakolni. A dobozba olyan sütemény való ami nem krémes, eláll(hatna) néhány napig, és nem lesz tőle minden csupa maszat.
A pite alapja tejfölös piskóta lett. Ez könnyű tészta, ahhoz azonban mégis elég sűrű, hogy a cseresznyék ne üljenek le a tészta aljára.

Cseresznyés pite:
5 egész tojás
1 nagy tejföl (450 gramm)
35 dkg cukor
50 dkg liszt
1 sütőpor
1 csapott kávéskanál szódabikarbóna
kb. fél kg magozott cseresznye



A tojásokat habosra keverem a cukorral, hozzáadom a tejfölt, és jól elkeverem. A lisztbe belekavarom a sütőport és a szódabikarbónát, majd apránként a tojásos-tejfölös masszához keverem.
Zsírozott, lisztezett tepsibe simítom, mint a piskótát. A tetején egyenletesen elosztom a lecsöpögtetett és gyengén kinyomkodott cseresznyét.
Közepes tűznél (160 fokon) pirosra sütöm. (Úgy negyven percig sült.)
A tepsiben hagyom kihűlni, ott is szeletelem fel.
A tetejét meg lehet szórni porcukorral, vagy akár olvasztott csokoládéval is meglocsolható. Nálunk ez most elmaradt.
Finom, kiadós sütemény! Azt hiszem más gyümölcsökkel is ki fogom próbálni.

A felső kép innen van.

7 megjegyzés:

lúdanyó írta...

Finom lehet ez a sütemény :) A befőttekkel meg pont így jártam, mint te. Egyedül a rumosmeggy befőttem sikerül, másfélével már nem is próbálkozom.

Renata írta...

Még nem jutottam cseresznyéhez! Ügyes vagy a befőzéssel!
A pite csomagolás: ismerős, amúgy is gyorsan romlik a krémes süti. Nálunk a koleszban, ha kint hagytuk a hűtőben az ételt, akkor reggelre általában lába kélt, így lekvárt és száraz kekszeket vittünk csak, meg aznap estére elegendő kaját.

The Chef Viki írta...

Nálatok már érik a cseresznye? Ez igen!

Jó ötlet a pite a Nagynak, és még csak most kezdődik a gyümölcs-szezon :-)

citromfű írta...

Lúdanyó, tényleg finom volt:)
Én minden gyümölcsből főzök befőttet, amihez hozzájutok, mert a Fiúk nagyon szeretik. Inkább ez fogy, mint a savanyúság.

Renáta, a koleszban nálunk is ez volt. Vagy megette valaki, vagy csak hetek múlva kerültek elő a romjai. A Nagy rendes kaját nem visz, mert náluk vasárnap is van vacsora, csak sütikéket, meg gyümölcsöt.

Viki, nálunk még nem érik a cseresznye, csak 80 km-rel keletebbre, a nővéreméknél:) Korai fajta, mire igazán beindul a szezon ez már le is érik.

Kati írta...

Úgy kell befőzni, ahogy bevált. Én is próbáltam már sokféle képpen, rá is fáztam egypárszor. :)

A bodzaüdítőt ki fogom próbálni. Még sosem készítettem, szörpöt sem, de nagyon sok "jót" hallottam róla. :)

KataKonyha írta...

Már megint egy finomságot hoztál:)

Kérlek, nézz be hozzám, van valami nálam, ami a tiéd:))

Renata írta...

Akkor már engem is ejts légyszi útba, Kata után:

http://lettudatoskonyha.blogspot.com/2009/05/szakacssapka.html