2009. május 6., szerda

A tökéletes rántott csirke

Néhány nappal - na jó, már lassan két hete - Palócprovence a tökéletes rántott csirkéről írt blogjában. Akkor már tudtam, hogy hamarosan nálam is készül egy bejegyzés ugyan ezzel a címmel. Előző nap ugyanis megbeszéltük a barátnőmmel, hogy hamarosan hozza az esedékes csirkémet. Azt az igazi, háznál nevelt, sárga húsú csirkét, amit ők tartanak. Amit megnéztem napos korában, amikor tollasodni kezdett...

Első lépés:
Szombat reggel aztán megérkezett a két csirke. Összekötött lábbal, erősen tiltakozva a fejjel lefelé való szállítás ellen. A barátnőm anyukája viszont nem jött a csirkékkel! Ez azért nagy probléma, mert én nem vagyok hajlandó legyilkolni szegény ártatlan teremtéseket. Kicsit udvaroltam a férjemnek, aki nagy morgások között hajlandó volt elvágni a csirkék nyakát. Az első, és legnagyobb probléma tehát kipipálva.

Második lépés: kopasztás.
Ez sem tartozik a kedvenc elfoglaltságaim közzé, de azért megteszem. Most még elégedett is voltam magammal, mert egy órán belül végeztem.
Nagyanyám mondaná, hogy gyakorlat teszi a mestert.
Nagyapám pedig csóválná a fejét, és még mindig azt mondaná, hogy "Na veled sem mennék el napszámban kopasztani..."


Harmadik lépés:
Bontás, darabolás. Ez már könnyebben megy, fagyasztott csirkén gyakoroltam eleget.


Negyedik lépés:
Hideg vízben való áztatás, hogy a víz kiszívja a húsból a vért.

Ezután jön - szigorúan csak másnap - a panírozás, és sütés.
Panírozni csak a "vastagját" szoktam: mell, szárny, comb, far. Az aprólékból borsó leves készül.


Panírozás: liszt, tojás, prézli (házilag készített: a száraz kenyeret húsdarálón ledarálom)

Sütés forró olajban.
Mostanában olajsütőben, lefedve, lassan, hogy a hús belseje is átpuhuljon.

És az eredmény:
Köretnek most mólingot és kukoricasalátát adtam hozzá.







2 megjegyzés:

nyanyus írta...

Csurog a nyálam olyan gusztusos.Igy ha lenne blogom nálam is következő bejegyzés lenne.

citromfű írta...

Miért is nincs még blogod, Nyanyuskám? Az a sok finomság, amit Te készítesz igazán megérdemelne egy blogot!