2009. június 24., szerda

A cukkíni és Mi


Tavaly megkóstoltuk a cukkínit.
Kisebb fajta csoda történt, mindenkinek ízlett. Ez nagyon nagy dolog, mert a Fiúk és az Ember makacsul visszavernek mindenféle konyhareformot. Csak nagyon pici lépésekben tudunk haladni. Tavaly "csak" rántottam és fasírtnak készítettem el a cukkinit. Mondom, ízlett a családnak. Ezért helyett kapott a kertben is. Ismét egy nagy lépés előre. Icipici kertem van. Jellemzően zöldborsó, sárgarépa, petrezselyem, saláta, retek, egy sor uborka, 1-2 tő patiszon kap benne helyett. No meg a retek és a saláta helyén pár paradicsom és paprika palánta. Itt "szorítottunk" helyett a cukkíninek. (Patiszonból vetettem kevesebbet. Két tövet, de csak az egyik kelt ki. Nem is nagyon bánom, mert így nem kell majd venni, de rá sem ununk a csillagtökre.)

Hétfőn leszüreteltem az első cukkínit. A "hagyományoknak" megfelelően rántottam. Finom volt, jól esett. Tegnap a nagy eső után ismét szétnéztem a kertben. Legnagyobb rémületemre újabb két cukkínit találtam, és rengeteg virágot. Először megijedtem, hogy nem győzzük majd enni. Aztán internet, receptkeresés. Kezdtem megnyugodni. Találtam levesrecepttől süteményig mindenféle finomságot. Azt hiszem nem fogjuk megunni :)

A mai ebéd sült csirkecomb volt zöldségágyon. A zöldségágyba belecsempésztem a tegnap talált cukkínik egyikét. Nagyon finom volt! (A cukkínit kockára vágtam, mint a krumplit.) A linkelt recepttel ellentétben most nem mirelit zöldségeket használtam, hanem frisset. Hagymát, répát cukkinit a saját kertemből, borsót ugyan a fagyasztóból, de ez már idei saját termés. A krumpli fele ó krumpli volt, a fele pedig újkrumpli.

Amikor képeket kerestem ehhez a bejegyzéshez, akkor találtam rá a Gyümölcs és zöldség információs portálra.
Itt találtam néhány érdekes cikket a cukkiniről:

A cukkíni: uborka vagy tök?
Cukkíni a piacon és a kertben
A cukkíni éretlenül érett
Cukkíni sütve, töltve, rántva

15 megjegyzés:

Gabah írta...

Ügyes! Tessék csak a fiúk orra alá pakolni a finom, friss zöldségeket! ;-)
Ami nálunk ilyenkor szinte minden héten előfordul, és még otthon, Magyarországon a "mi fiaink" is megeszik: 3-4 mm-es szeletekre vágod a cukkinit, picit besózod, hagyod lecsöpögni. ezalatt egy csokor petrezselymet felaprítasz, hozzáadsz egy gerezd áttört fokhagymát és egy kevés olívaolajat. A cukkinit bordázott serpenyőben csíkosra (vagy simában simára, csak ott egy kicsit nehezebb) sütöd, egy tányérra pakolod, és megkencézed a fokhagymás-petrezselymes olajjal. A sütéshez nem is kell olaj. Egyszer ha lesz kedved, próbáld ki csak egy icipici cukkinivel, hátha bejön a férfinépnek is! ;-)

citromfű írta...

Recept mentve, próbálkozást nem adom fel:) Ismersz:) Csak néha megtorpanok, és elfelejtem, hogy tulajdonképpen reform van, meg ÉMV. (Ide most legszívesebben egy pirulós "manót" szúrnék be.)

Gabah írta...

ÉMV???? Hajaj, akkor most én is beszúrom az én pirulós manómat,mer' nemtommiazaz ÉMV...
:-)))

citromfű írta...

ÉletMódVáltás=ÉMV.
Nem kell pirulni:)

Ircsi írta...

Én is ma vettem le az idei első cukkinit és a "hagyományoknak" megfelelően én is kirántottam.

citromfű írta...

Finom is a rántott cukkíni:) Nálunk hamarosan jön az ismétlés:))

trinity írta...

Mi is kis lépésekben haladunk a gyerekekkel ilyen új zöldségfélékkel kapcsolatban...

Akkor már láttad, hogy játékra hívtalak:) Ez itt a hivatalos invitáció....

Renata írta...

Nálunk is jó termés ígérkezik belőle idén..

Gabah írta...

Jjjjjjjjjjah, uhhhhh, tééééényleg....!!!
Akkor nekem duplàn jàr a pirulós manó! ;-)

nyanyus írta...

Nálunk is beindult a cukkini termés.Már ajándékoztam is belőle.Szeretem nagyon,lecsóba is beleteszem.Cukkinis tésztát imádjuk.Gabah receptjét hamarosan kipróbálom.Még a pici unokám is szereti a cukkinit.

citromfű írta...

Trinity, hamarosan megírom a posztot.
A kis lépések taktikája jó taktika. Ma cukkíni krémleves volt, és a Kicsi ebéd közben közölte, hogy: Jé, ez finom!

Renáta, alig várom a cukkínis receptjeidet!

Nyanyuska, a cukkínis lecsó receptje is érdekelne. Hogy van a pici unokád? Hamarosan egy éves lesz már, ugye? A tortát te készíted majd neki?

Gabah, mondtam, hogy nem kell pirulni! Neked most egészen más dolgod van, mint az ÉMV! Hogy vagytok?

nyanyus írta...

A cukkinis lecsót ugyan ugy készitem ahogyan szokásos csak kevesebb paprikát és sok cukkinit kockázok bele.Sőt ha lesz padlizsán az is megy hozzá.
Igen Dóra julius 27.-én 1 éves,a tortát én készitem azaz én is készitek.Már meg,utatja mit szeretne.Ha almát kap mutogatja a hütő tetején a kosárban a banánt hogy azt kér.

citromfű írta...

:)) Milyen huncut Dorka!

A receptet köszi, mentettem.

nyanyus írta...

Izbolygónak van egy isteni cukkinis burgonyás lepénye.A fiuk azt se fogják tudni mit esznek ugyanakkor egy izletes fííínom ételt varázsolsz eléjük.Fotókat a blogomban látsz róla.

citromfű írta...

Nyanyuska, azt hiszem azt a lepényt meg kell keresenem:)