2009. július 1., szerda

Almaleves

Tegnap írtam a bőtermő almafánkról. Az almás lepény készítését már leírtam egy éve. Almalevesről viszont még nem esett szó.

Az almaleves talán a világ legegyszerűbb levese. Minden fajta almából lehet készíteni. Télen, nyáron...

Almaleves:

alma amennyi van (tényleg nem mértem még le soha!)
víz
cukor (az alma savanyúságától függően)
darabos fahéj
szegfűszeg
liszt/pudingpor
tejföl/tej
csipet só

Az almákat meghámozom, feldarabolom falatnyi kockákra. Közben a férges, sérült vagy ütődött részeket kivágom. Az alma darabokat megmosom, alkalmas fazékba teszem. (A fazék nagysága az alma mennyiségétől függ. Mostanában erre a célra a legnagyobb fazekamat használom.) Felöntöm annyi vízzel, hogy jó két ujjnyira elfedje az almát. A teatojásba teszem az egész fahéj darabokat, a szegfűszeget, néha szegfűborsot is. (Így a Kicsi is megeszi a levest, mert nem talál "bizonyítékokat", hogy megint a fa alatt főztem.) Főni teszem a levest. Megy bele egy nagy csipet só és cukor. A cukor mennyisége az alma savanykásságától függ. Első körben 3 evőkanál cukrot adok a leveshez, aztán majd kóstolgatás során kialakul a végleges íz. Mi kicsit savanykásan szeretjük. Ha az alma megpuhult, akkor behabarom a levest. Mostanában pudingporral és tejjel dolgozom. Egy deci vízhez adok egy vanília vagy tejszín pudingport. Mikor melyik van otthon. Hozzáöntök még 2 dl tejet, és összerázom. (Mix-fix) Mikor csomómentes, akkor a leveshez öntöm. Újra felforralom, majd hűlni teszem. (Vízfürdő) Hűlés közben még megkóstolom, ha szükséges, akkor cukorral, őrölt fahéjjal esetleg citromlével ízesítem.

7 megjegyzés:

trinity írta...

Hű, de rég készítettem..évekkel ezelőtt-pedig nagyon finom!!!!

citromfű írta...

Akkor pont itt az ideje egy fini almalevesnek:)

FokHagyMa írta...

főztem almalevest
juhééé!
és finom is lett :)

citromfű írta...

Fokhagyma, nagyon örülök, hogy ízlett!

Yvi írta...

Nekem is nagyon jól sikerült az első, köszi a receptet. Most a maradék körtéket is beletettem, kíváncsi vagyok, milyen lesz:)

citromfű írta...

Yvi, biztos nagyon finom lett a körtével is:)

by Vin©i írta...

Szervusz, ezt így holnap ki is próbálom ;)