google-site-verification: googleafc0ccda44b2ec22.htm zsannamanna: Bögrés cukkínis sütemény

2009. július 6., hétfő

Bögrés cukkínis sütemény


Igen, sütemény cukkíniből:) Tudom, nem én vagyok az első, aki édes süteménybe keveri a cukkínit. Recepteket is néztem, többet is. Aztán mégis az első ötletnél maradtam. Van egy jól bevált bögrés sütemény receptem. Azt variáltam át cukkínire.
Elkövettem azonban egy hibát. Ugyan kisebb adag tésztával dolgoztam, a tepsit viszont nem cseréltem kisebbre. Ezért lett ilyen vékonyka.


Bögrés cukkínis sütemény (2dl a bögre űrtartalma)


3 tojás
1 bögre cukor
1,5 bögre liszt
0,5 bögre étolaj
1 teáskanál őrölt fahéj
1 teáskanál kakaópor
1 közepes cukkíni
1 sütőpor


A lisztet a sütőporral elkeverem. A tojásokat a cukorral habosra keverem, hozzáadom az olajat, a fahéjat és a kakaót. Belekeverem a lisztet.
A cukkínit meghámozom, negyedekbe vágom, magjait kikaparom, és nagy lyukú reszelőn belereszelem a tésztába. Még egyszer jól összekavarom.
Zsírozott, lisztezett tepsibe öntöm. Előmelegített sütőbe (200 fok) tolom a tepsit. 5 perc elteltével 180 fokra mérséklem a hőmérsékletet.
Körülbelül 30 perc alatt megsül. (Tűpróba!)

Könnyű, napokig puha sütemény az eredmény. Igen, napok múlva is puha. Ezt most onnan tudom, hogy a sütit még szombaton sütöttem. Aztán úgy alakult a hétvégénk, hogy előbb kerti partin voltunk, vasárnap a szüleimnél, este pedig Neoton koncerten. Megtörtént az a csoda, hogy nálunk 3 napig tartott egy sütemény:)

Nincsenek megjegyzések: