2009. július 3., péntek

Cukkini krémleves

Folytatjuk az ismerkedést a cukkinivel. Már másodjára főztem belőle krémlevest majdnem a sógornőm receptje alapján. Csak majdnem, mert a Fiúk a töltött káposztán és a kovászos uborkán kívül köszönik, de hallani sem akarnak a kaporról.




Cukkini krémleves:

1 nagyobb, vagy két közepes cukkini
2 nagy krumpli (vagy négy kicsi)
fokhagyma

bors
csipet majoránna (vagy egy kis csokor kapor)
1 pohár tejföl (175 g)
10 dkg sajt
pirított kenyérkockák (vagy levesgyöngy)

A cukkinit vékonyan meghámozom, negyedekbe vágom, magjait (ha szükséges) kikaparom, majd kb. 1 centis kockákra vágom. A krumplit is meghámozom, és hasonló darabokra vágom. Hozzáadok 3-4 gerezd fokhagymát apróra vágva. Felöntöm 1 - 1,5 l vízzel. (Annyi vizet adok hozzá, hogy egy jó ujjnyira ellepje a zöldségeket.) Sózom, borsozom és hozzáadok még egy nagy csipet majoránnát. Addig főzöm, míg a cukkini és a krumpli megpuhul. Ekkor leszűröm egy másik fazékba a levet, amit visszateszek forrni. A főtt zöldségeket botmixerrel pépesítem, és visszateszem a főzőlébe. Felforralom. A tejfölt elkeverem egy kevés levessel, majd a leveshez adom, és még egyszer felforralom. Megkóstolom, ha szükséges utána ízesítem.
A sajtot és a kenyérkockákat/levesgyöngyöt külön tálalom, mindenki ízlés szerint adhat a leveshez.




7 megjegyzés:

fülike írta...

Most készült el! Egyenlőre tűz forró, elégette a nyelvem, de nekem nagyon ízlik!!!
Puszi!!!

trinity írta...

Ezek a fiúk:)))
Pedig nagyon jó lehetett!!!

citromfű írta...

Fülike, ez aztán a gyorsaság!
Az ilyen visszajelzésekért érdemes blogolni:) Nagyon örülök, hogy ízlett. Remélem a család többi tagja is finomnak találta!

citromfű írta...

Trinity, finom is volt:) Kapor nélkül a hapsik is megeszik, így szívfájdalom nélkül hagytam ki belőle.
Sok sajttal, levesgyönggyel még a Kicsi is jókat eszik belőle. Ez pedig nagy csoda:)

Palócprovence írta...

Hoztam Neked valamit:
http://palocprovence.blogspot.com/2009/07/bajos-blog.html

fülike írta...

Akkor este már nem tudtam visszajönni, aztán meg kimentünk anyuhoz a telekre.
De a fiúknak is nagyon ízlett!!!! Igaz fiamnak -aki nagyon rosszban van a cukkinivel- még csak annyit vallottam be, hogy zöldséges krumplileves, de látnod kellett volna, hogy falták!
Köszi a receptet!!!!

citromfű írta...

Fülike, ennek nagyon örülök!

Közben készítettem egy cukkínis süteményt, azt is érdemes kipróbálni. Nálunk a Drágám nem tudta, hogy a sütiben cukkíni van, ette is rendesen:)