2009. július 10., péntek

Vaj készítése házilag

Ez most nem recept, csak egy emlék, vagy inkább családi legenda. Amikor ma délben beléptem a gasztroblog.hu-ra, ez a cím fogadott:


Viktor, aki a kérdést feltette persze rögtön válaszol is rá. Nekem pedig eszembe jutott az a sokszor hallott történet, ami még az én születésem előtt esett meg a szüleimmel.

Vidéki fiatal házaspár Budapestre készül néhány napra rokon látogatóba. Van egy Pannónia motorjuk, természetesen azzal utaznak. Jó vidéki szokás szerint mindenféle finomságot visznek a pesti rokonoknak: csirke, kacsa, krumpli és egy üveg házi tejszín. Valahonnan a Román-Magyar határ mellől indulnak a nagy útnak. Az út hosszú, nem is a legjobb (pedig nem mostanában játszódik a történet, hanem úgy a hatvanas évek közepe felé). Néhol még macskaköves is. Főleg a fővárosban. Na, ki találja ki, hogy mi lett a tejszínből mire megérkeztek? Természetesen vaj.
Hát így is lehet házilag vajat készíteni! Csak egy régi motor, néhány száz kilométer rossz út, és egy üveg házi tejszín kell hozzá.

A képet innen vettem kölcsön.

Hamarosan hozom a Top 10 növényt is, kisdobos becsszó!

5 megjegyzés:

KataKonyha írta...

Apukámnak pont ilyen motorja volt:)
Jó a történet! Képzeld el, a férjemmel (akinek az anyukája anno túrót-tejfölt-vajat készített nagyban) minap pont a vajkészítést tárgyaltuk ki, mert én azt nem láttam soha, hogy miként zajlik.

Palócprovence írta...

:)))

lúdanyó írta...

Csatlakozom Palócprovence-hoz .9

lúdanyó írta...

.9 = :)

Renata írta...

Citromfű!
Ez a sztori! Jó!!!