2009. augusztus 23., vasárnap

Feketeerdő torta

Nálunk augusztus végén torlódnak a névnapok. A családon belül rajtam és a Kicsin kívül ilyenkor mindenkinek van valami ünnepelni valója. Két héten belül 6 névnap és 1 születésnap vár ránk.

Tegnap mi ünnepeltünk. Nem voltunk túl sokan, igazán csak a legszűkebb család, mégis 22 főre terítettem. A menü csontleves, marhalábszár pörkölt, savanyúság. Sütöttem még úgy 2 kg pogácsát. Volt némi linzer. (Ezt még anyósom névnapjára sütöttem, de nem fogyott el. Kicsit túlméreteztük az adagot a mamával.) Anyukám csoki tortát hozott.
Az elmaradhatatlan oroszkrémtorta elmaradt, most feketeerdő torta volt helyette. Hogy biztosan elég legyen a sütemény készítettem még egy csoki bombát is. Csak úgy, vésztartaléknak. Na ez lett a legkapósabb. Annyira, hogy még fénykép sem készült róla. Sőt, kiborítva, díszítve én nem is láttam! Mire kiértem a vendégekhez alig három szelet bomba árválkodott a tálcán:)

A feketeerdő tortához félve kezdtem hozzá. Van itt nálunk egy remek cukrászda, ott nagyon finom feketeerdő tortát sütnek. Soha eszembe sem jutott, hogy ezt a tortát itthon is elkészíthetném. Igen ám, de miután bevásároltam az oroszkrém tortához, ami nálunk a hagyományos ünnepi torta, a család közölte, hogy jobb lenne valami más torta, mert ezt már kicsit megunták. Ekkor kezdtem el a feketeerdő tortán gondolkozni. A recept a Szalay Kiadó 1 millió menü című könyvéből van.


Feketeerdő torta

1 kakaós piskóta:
8 tojás
8 evőkanál cukor
8 evőkanál liszt
2 evőkanál kakaópor
1 késhegynyi sütőpor
kevés citromlé

Krém:
3 dl meggylé
1 vaníliás pudingpor
6 dkg cukor
20 dkg meggybefőtt
2 evőkanál zselatin
6 dl tejszín
2 evőkanál cukor

Díszítés:
tejszínhab
csokoládé forgács
meggybefőtt


8 tojásból kakaós piskótát sütöttem a szokásos módon. A liszttel együtt 2 evőkanál kakaót is kevertem a tojásos masszához.

A kihűlt piskóta alapot 3 részbe vágtam. (Illetve a férjem.)

Egy üveg meggybefőttet lecsöpögtettem, kimagvaltam. A befőtt levére szükség lesz a krémhez!

A krém készítése:
A meggylét a pudingporral és a cukorral folyamatosan keverve nagyon sűrűre főzzük. A tűzről levéve hozzákeverünk 20 dkg magvalt meggybefőttet, majd félre rakjuk hűlni.
A zselatint 1 dl vízben feloldjuk, majd addig melegítjük, amíg teljesen felolvad. Forralni nem kell! A tejszínből a cukorral kemény habot verünk. (Szerintem a legjobb erre a célra a Hullala tejszín. Sokkal több habot képez, mint más tejszínek. Soha nem csomósodik össze, és a tortákból sem folyik ki.) A zselatint óvatosan a tejszínhabhoz keverjük.
A szakácskönyv szerint a meggyes krémet és a tejszínhabot külön-külön habzsákba téve felváltva, körkörösen kell a piskótára nyomni, úgy hogy a tejszínhabból maradjon a torta tetejére, és oldalára is.
Mi két kanál segítségével váltakozva a piskótalapra rétegeztük a krémeket. A tejszínhab harmadát hagytuk meg a torta bevonására. (Azért használom a mi kifejezést, mert nálunk a tészták csinosítása a férjem dolga. Neki ugyanis van türelme az aprólékos díszítéshez, nekem pedig nincs.)
A torta tetejére egy fél tábla étcsokoládét forgácsoltam. Tálalás előtt a szeletek helyét tejszínhab rózsákkal kijelölte a férjem. :) A rózsák tetejére egy-egy szem magvalt meggybefőtt került.

Szerintetek hogy kell helyesen írni? Fekete-erdő torta, vagy feketeerdő torta?



4 megjegyzés:

KataKonyha írta...

Nekem tetszik! Nagyon szeretem!
(Én az egybeírásra szavazok)

nyanyus írta...

Nagyon guszta.Azt hiszem ezután neki merek fogni az elkészitésének.Ha olyan sikere lesz mint az oroszkrém tortának én leszek a torta császár a családban.Ügyesek vagytok a férjeddel.

citromfű írta...

Nyanyuska, bátran fogj neki! Garantált, hogy sikere lesz. Te meg így is a sütik királynéja vagy:)

Kata, szerintem is egybe kell írni, de az eredeti recept így írja. A google meg így is úgy is feladja... De így az én szemem is "báncsa" Azt hiszem ki is javítom...

Tigerlady írta...

Citromfű, gratula! Nagyon jól néz ki. Ha ugyanilyen finom is volt... hajjjaj.

Az írásmódra ezt találtam:
http://regulus2.ingyenweb.hu/keret.cgi?/helyes/helyes/F_menu.htm

Eszerint Fekete-erdő torta. De nem tudom, ki állította össze ezt a helyesírási gyorssegélyt...