2009. augusztus 10., hétfő

Kaukázusi kefir - házilag


Kefirgombát kaptam!
Bevallom, én eddig még nem is hallottam róla. Sőt, már két hete gondoztam a gombát, úgy, ahogy a nővérem okított, mikor eszembe jutott rákeresni a dologra a neten. Meglepődtem nagyon, hogy 2000-ből is találtam a témával kapcsolatos topikokat, oldalakat. Sőt, ennek a bizonyos kefirgombának saját oldala is van! (A képet is innen vettem kölcsön, mert az én képem modorosan, villany fénynél készült és hááát semmi nem látszik a lényegből.)

Valamivel több, mint két hete minden este "gombászom" pár percet. Mivel nincs megfelelő lyukú szűrőm, és nem is kapok sehol, műanyag kanállal levadászom a kefir tetejéről a gombákat. Utána nagyon óvatosan áttöltöm a kész kefirt egy edénybe. Közben folyamatosan vadászom a szökevény gombákat. Mindig találok még. A gombákat csapvízzel alaposan megfürdetem, kimosom az üveget, visszateszem a gombát, és megetetem 2 dl langyos tejjel. A friss kefirt a hűtőbe menekítem. Ezek után majdnem minden este jóízűen elfogyasztom az előző napi kefirt. De csak majdnem minden este. Most már kezd gyűlni a kefirem, én pedig kezdem gyűjteni a kefires recepteket.
Valakinek van már tapasztalata ezzel a gombával? Meddig lehet életben tartani? Mikor un rá a család? Minden vélemény, tapasztalat érdekel.

4 megjegyzés:

Rainbow írta...

Szia!

Nekem is van kefir gombam es amilyen neheznek gondoltam a kezeleset, eppen olyan egyszeru. Nekem lassan 1 eve van meg, es szaporodik egyre, mint a "gomba". :)))Tudom vetek eldobni, de mivel nem volt akinek elajandekozzam, megtortent, hogy el kellett dobjak belole. A fagyasztoban mindig tartok muanyag vagy uveg edenyben, ha netan valami miatt elpusztulnanak. Tenyleg nagyon finom es egeszseges kefir keszul vele. En 2 napig szoktam tartani rajta a tejet, mert ugy jobban szeretem. Leszurom muagyag szurovel, megmosom a gombakat hideg csapviz alatt es ujra felontom hideg tejjel. Elso alkalommal nem tudtam, hogy langyos tejjel kell felonteni, igy hideggel ontottem fel es semmi baja nem lett a gombaknak. Azota is hideg tejet hasznalok. Most mas nem jut az eszembe, de ha van kerdesed szivesen valaszolok ra.
A blogomba irhatsz: http://evakonyhaja.blogspot.com
Bocsi, nem adok email cimet, mert sok a visszaelo, akik kihasznaljak masok johiszemuseget, aztan elarasztanak virussal meg reklamlevelekkel. :))
Jo "gombaszast!" :)))

citromfű írta...

Köszi, hogy megosztottad velem! Ha kérdésem lesz, kereslek!

Adrienn Dér írta...

Szia!

Olyan problémával fordulok hozzád, hogy nemrég kapta kefír gombát, de sajnos nem sikerül mert mindig vagy nagyon savanyú vagy pedig nagyon folyós lesz.Mi lehet ennek az oka?

üdv:Adrienn

citromfű írta...

Szia Adrienn!

Sajnos nem vagyok szakértő ezen a téren. Úgy gondolom, hogy a savanyítás idejével van gond, még nem találtad meg a számodra ideális időt.

http://www.kefirgomba.hu/?page_id=5
ezen az oldalon talán választ kapsz a kérdéseidre.
Üdv: citromfű