2009. október 30., péntek

Csicsóka krémleves (finomabb)


Vannak növények, amelyek hosszú időre eltűnnek, aztán ismét divatba jönnek. Ilyen a csicsóka is. Az én figyelmemet anyukám hívta fel rá. Néhány éve kíváncsiságból vetett néhány gumót a kertjébe. Mikor nagyon elszaporodott, hozott nekem is egy vödörrel. Mivel a Nagy szívesen eszegette, elvetettük. Most már nálunk is otthon érzi magát. Már tavaly is adtam a termésből az ismerősöknek. (Önös érdekből, mert nekem annyira nem ízlett.)
Ebben az évben veteményezéskor jobban odafigyeltünk a csicsóka igényeire. No nem arra, hogy ő mit szeret, mert a csicsóka mindent szeret, gyakorlatilag kiirthatatlan. Tavaly még azt hittük, hogy szorgalmas gyomlálással kordában tudjuk tartani. Tévedtünk. Viszont kiismertük őkelmét! Mire igazán elkezd nőni, addigra már a borsó, retek, saláta szezonja elmúlik. Tehát a csicsókával "fertőzött" területre, vagy azzal határosan csak ilyen korán termő növényeket vetettünk.
A héten a kertet a felásta a párom. Kértem, hogy a csicsókát ne bántsa, de így is sikerült egy doboznyit felszedni. Csak azzal, hogy felhúzgálta a töveket, hogy a területet ásáshoz előkészítse. (A csicsóka ha kikerül a földből nagyon hamar elkezd töppedni. A fagyot viszont jól tűri, egész télen szedhető - ha az időjárás is úgy akarja.)

Megfőtt az idei első csicsóka krémleves. Most sokkal finomabb lett, mint ahogy emlékeztem rá. No, itt lebuktam. Igen, meg sem néztem, hogy tavaly hogyan készítettem. Természetesen nem pontosan emlékeztem. De ez a levesnek csak előnyére vált!

Csicsóka krémleves (finomabb)

50-60 dkg csicsóka
2-3 közepes burgonya
3-4 gerezd fokhagyam

bors
2 dl főző tejszín
víz
levesgyöngy


A csicsókát és a krumplit meghámoztam, és nagyjából egyforma darabokra vágtam. Alapos mosás után annyi vizet engedtem rá, hogy jó két ujjnyira elfedje. Adtam hozzá sót, kevés borsot, és 3 duci gerezd fokhagymát. Amikor a krumpli és a csicsóka is puhára főtt, akkor botmixerrel simára turmixoltam. Visszatettem a lángra, és a főző tejszínnel sűrítettem rajta.
Levesgyönggyel tálaltam.

A képet Dulminától vettem kölcsön. Remélem, nem haragszik érte! Én mostanában mindig elfelejtek fényképezni :( A nagy közösben keresgélve azonban nem találtam másik olyan csicsókát, ami hasonlítana a miénkre.

Tudtátok, hogy a csicsókának már saját lapja is van? Csicsóka.lap.hu

2 megjegyzés:

Dulmina írta...

Természetesen nem haragszom a képért, rákérdezéssel és hivatkozással teljesen korrekt. (Bár mindenki így vinné csak!)

Én nagyon szeretem a csicsókát, és szerencsére megtermelni sem gond, így örömmel olvasok másoknál is ebből készült ételekről.

A csicsóka lapját pedig mindjárt megnézem!

szepyke írta...

Még nem ettem, csak készülök rá. Azt tudom, hogy iszonyat egészséges, úgyhogy a recept mentve!:)