2009. október 29., csütörtök

Geocaching

"Ne vigyél el semmit, csak a fotóidat;
ne hagyj ott semmit, csak a lábnyomodat;
ne ölj meg semmit, csak az idődet!"


Vasárnap "kincskereső túrán voltunk"! Találtunk is kincset: egy műanyag dobozt alaposan becsomagolva, rengeteg bodobács között, egy kripta mellé, kövek alá rejtve. A dobozban volt egy pici notesz, egy toll, néhány üveggolyó, érmék, egyéb apróságok.
Nekünk ez volt az első "megtalálsunk", és az első ilyen kirándulásunk is. De nem az utolsó. Rokonok hívtak meg erre a túrára. Nagyon-nagyon jól éreztük magunkat!

Itt voltunk.

A közúttól a kriptáig, és vissza 6,9 km-t gyalogoltunk. Ennek nagy részét a vésztározó töltésének tetején. Közben rengeteg vadállatot láttunk. Őzeket, nyulakat, fácánokat, szürke gémeket. Volt, hogy 20 őzet is számoltunk a kukoricás mellett.

De mi is az a geocaching?

A geocaching játékban már kellő jártassággal rendelkező személyek egy valamilyen szempontból (földrajzi, történelmi, kulturális stb.) érdekesnek tartott helyszínen, vagy annak közelében elrejtenek egy ládát (ez a geoláda), melynek helyét GPS vevőkészülék segítségével bemérik, majd a koordinátáit - a helyszín leírásával együtt - közzéteszik a játék internetes honlapján. A játék többi résztvevője a koordináták alapján ezt a rejtekhelyet keresi meg, feljegyzi a ládában található jelszót, amelynek segítségével rögzítheti a megtalálás tényét a honlapon. A bejelentkezéskor mindenki közkinccsé teheti a keresés közben szerzett személyes tapasztalatait, valamint a helyszínnel kapcsolatos ismereteit, és az ott készített fotóit is; ezáltal a honlap az évek során egy hatalmas, több ezer ember által szerkesztett, folyamatosan bővülő online útikönyvvé válik, ahol érdekességek sokasága lelhető fel a föld természeti és kulturális értékeiről.

A játék hazai képviselője a Magyar Geocaching Közhasznú Egyesület (MGKE), amely Magyarország hivatalos geocaching honlapját üzemelteti.
(Forrás: Wikipédia)

Sajnos mi nagyon kezdők vagyunk. Nem vittünk sem fényképezőt, sem apróságot a ládába. No, majd legközelebb! Már tudjuk a következő túra helyét.

A kép a geocaching.hu oldalról való.

3 megjegyzés:

Dulmina írta...

Néztem az irányítópulton az olvasnivalókat, és a képről egyből az ugrott be, hogy ez pont olyan, mint Péter András kriptája!

Pedig én sose jutottam el oda a diákokkal, mindig csak szó volt róla. Igaz, egyik évben "Diákká fogadom" emléklapot kaptam Vaszkó igazgató úrtól, és szerintem meg is van még valami "iskolai vegyes" dobozban :) A "Tanárrá fogadom" próbát viszont becsülettel kiálltam András napon :)))

ManóAnyó írta...

Mi is most nyáron kezdtük a keresgélést, szerintem nagyon jó szórakozás. Kirándulás és kincskeresés egyben. Nagyon szép helyen jártatok!

citromfű írta...

Dulmina, milyen kicsi a világ. Én ugyan nem errefelé nőttem, okosodtam,, viszont Vaszkó igazgató úrról sokat hallottam. Férjem, sógornőm sokszor emlegetik. Párom diákként kigyalogolt a kriptához. Emlegette most is:)

ManóAnyó, azt hiszem mi is folytatni fogjuk a keresgélést. Tetszik. Szerintem is szép helyen jártunk.