2009. november 22., vasárnap

VKF XXX. Karácsonyi ajándék a konyhából - Ólomüveg mézes


Az ötlet nem az enyém. Amikor Kiskuktánál megláttam, tudtam, hogy ki fogom próbálni. Nagyon izgatott ez az átlátszó, fenyődísznek való mézes. Az iskolában szeretném majd megsütni a gyerekekkel, karácsonyi ajándéknak. Tegnap volt a próbasütés, itthon. A Kicsi volt a segítség. Törte a cukrot, kanalazta a lyukakba, és jobban várta az eredményt, mint én:)

Tapasztalataim:
A Kiskuktánál talált tésztával dolgoztam. A tészta finom, de nagyon kemény. Nehéz nyújtani, alakítani. Legközelebb a saját mézes tésztámmal fogok dolgozni. Az valahogy jobban a kezemre áll. Most is gondolkoztam, hogy a megszokott tésztát kellene begyúrni. Ami miatt mégse, hogy legutóbb lemértem a sütési idejét. Mivel tovább sült 5 percnél, féltem, hogy a cukor megég. Nos, ez a tészta is tovább sült, mint 5 perc. Pont annyival, mint az én mézesem.
Az előkészítési időt sikerült lerövidítenem. A lyukasztáshoz mini sütiformákat használtam. A kiszúrt pici mézeseket megsütöttem.


Ólomüveg mézes:

200 gr méz
150 gr margarin
250 gr porcukor
3 tojás
1 tk szódabikarbóna
1 tk mézeskalács fűszerkeverék
1 kk fahéj
750 gr liszt
2 csomag töltetlen savanyú cukorka

A mézet megmelegítettem, feloldottam benne a cukrot és a margarint. Én nem porcukrot használtam, hanem kristálycukrot. A lisztbe belekevertem a szódabikarbónát, a fahéjat és a mézeskalács fűszerkeveréket. A két masszát összekevertem, és összegyúrtam. Eleinte a meleg mézes masszát kanalanként adagoltam a liszthez. A megszokottnál ragadósbb, és keményebb tésztát kaptam.
A tésztát egy bő óráig pihentettem. Ezután nyújtottam, szaggattam.
A tepsit sütőpapírral béleltem. A lyukas mézesekbe kanalaztuk az apróra tört savanyú cukorkát. Kiskukta útmutatása szerint púposan. A cukorkát rézmozsárban törte meg a Kicsi. Kemény munka volt:)
A megsült mézest addig pihentettem, míg a cukor megdermedt, és levehető lett. Ettől a mozzanattól tartottam a legjobban, mert nem akartam elhinni, hogy a cukor nem fog nagyon ragaszkodni a papírhoz. Nem ragaszkodott!

9 megjegyzés:

Belly írta...

Nagyon szép lett.Ki akartam én is próbálni,de akkor megvárom a te tésztádat.

citromfű írta...

Köszönöm:)
A mézesem receptjét már többször leírtam. A szövegben benne van a link, de ide is leírom:
http://receptek-zsannamanna.blogspot.com/search?q=m%C3%A9zes

Kiskukta írta...

Szia! Örülök, hogy megtetszett, és kipróbáltad! Sajnálom, hogy nem jött be annyira, de én is úgy vagyok vele, hogy ha valami beválik egyszer akkor már nehezen váltok másra. Nekem ez a tészta tökéletes, én sem cserélném le, főleg azért mert rögtön sütés után puha, nem kell várni míg megpuhul. Így megértelek, hogy neked is a jólbevált fog ezután szerepelni ebben a sütiben.

citromfű írta...

Kiskukta, örök hálára köteleztél engem ezzel a mézessel! Akkora, de akkora sikere van, hogy csak na!!!
Már el is fogyott.
Sajnálom, ha úgy érthető amit írtam, hogy nem jó a tészta. Ha nem lenne már bevált receptem, amit még a nagymamámtól tanultam, akkor ezt a mézest sütném. Csak valamiért, a mama félét jobban szeretem.

KataKonyha írta...

Én is szemeztem Kiskuktánál ezzel a sütivel, most megint eszembe juttattad. Nagyon szépek lettek, gratulálok! Én is úgy vagyok sajnos, hogy az én 2-3 mézes receptemet szeretem sütni, mert azzal nem érhet meglepetés, mert mindig sietni kell mindennel valamiért; pedig milyen jó lenne nyugisan próbálgatni dolgokat...

Én is sütöttem ma egy mézes gyümölcskenyeret, csak már nem tudtam fényképezni, mert sötét van, remélem holnapra fel tudom tenni.

citromfű írta...

KataKonyha, feltétlen próbáld ki! Nagyon látványos süti. Igazán a karácsonyfára való.
A mézes gyümölcskenyér receptjét várom. Nálunk holnapra nem maradna mit fényképezni:)

Kiskukta írta...

Teljesen megértem!!! Én is ragasztkodom a jól beváltakhoz, azzal nem ér meglepetés, ha igen akkor valamit elmértem.:)

Belly írta...

Szia!
Benéznél egy kicsit hozzám?

Garffyka írta...

Ezzel én is szemezek, nagyon szépek, látványosak! Eszembe nem jutott volna savanyúcukorkát ilyen célra használni, de hát az ember lánya mindig tanul :)