2009. december 30., szerda

Marcipános mokkatorta


Első marcipán borítású tortám. Ismét elmondhatom, hogy a torta sokkal finomabb lett, mint azt a kép alapján elképzelnétek.

Az úgy volt, hogy a Nagy marcipános tortát kért a szülinapjára. Vettünk is a Tescóban tömb marcipánt. Szepykével emailben megtárgyaltuk a marcipán nyújtásának módját. Szepyke, itt is köszönöm a segítségedet!
Már "csak" a krém kiválasztása volt hátra. Van anyukámnak egy szenzációs csokitortája, ami a tágabb család szerint is a világ legfinomabb csokitortája - amikor sikerül. Ugyanis nincs recept, csak kell bele ez is, az is, úgy szemre persze. Aztán vagy összejön, és akkor minden remek, vagy kanállal esszük a tortát. Ami persze úgy is finom, csak épp nem olyan állagú, hogy marcipánnal be tudjam borítani. A Mi süteményes könyvünkben találtam egy receptet, ami nagyon hasonlított a Mama csokikrémjéhez, de itt pontosan kimérték a hozzávalókat. Gyanús volt, nagyon gyanús! Telefonos segítség kérése, Anyu, hogy is főzöd a krémet? Aha, akkor megvan az eredeti recept. Belekezdtem. Amikor a krém készült már nagyon úgy tetszett, hogy ez nem az igazi... És tényleg nem az igazi! Viszont majdnem. És ami a legfontosabb: az ünnepeltnek ízlett. (Meg a család többi tagjának is.)

Mokkatorta:
1 kakaós piskóta (6 tojásból)

Krém:
2 tojássárgája
15 dkg cukor
fél csomag vaníliás cukor
3 dkg liszt
2 dl tej
1 borospohár feketekávé
1 evőkanál kakaó
12 dkg vaj

Tetejére 1 tömb marcipán
Díszítéshez olvasztott csokoládé

A lisztet, kakaót, cukrot vaníliás cukrot összekeverjük. Hozzáadjuk a tojássárgákat, a tejet és a kávét. (Vigyázzunk, hogy ne legyen csomós!) Gőz fölött sűrűre főzzük. Időnként megkeverve lehűtjük, hozzáadjuk a vajat.

A tortát kettévágjuk, megkenjük a kihűlt krémmel. Tetejét és oldalát is bevonjuk a krémmel. A marcipán masszát kerek lappá nyújtjuk. Ehhez a gyúrólapot liszt helyett porcukorral szórjuk meg, és a nyújtófát is porcukrozzuk. Az elnyújtott marcipánt a torta tetejére helyezzük. Legalább egy éjszakát hűvös helyen tároljuk. Ezután tetszőlegesen díszíthetjük. Én olvasztott csokival locsoltam meg a tetejét.

Persze másnap újabb telefon anyukámnak: a te csokikrémedhez kell tej? Nem??? És csak 1 tojássárgája??? Na majd legközelebb úgy is megpróbálom:)

Marcipán nyújtása(Szepyke tanácsait követve)
A marcipánt néhány órával felhasználás előtt behoztam a kamrából, hagytam felmelegedni szobahőmérsékleten. Aztán a gyúrólapot enyhén megszórtam porcukorral, és a nyújtófát is megporcukroztam. A marcipánt pont úgy nyújtottam, mint a közönséges kelt tésztát. Próbáltam kerekre igazítani. A torta tetejére simítottam, a túllógó széleket levágtam. Ezután egy éjszakát hűvös helyen pihentettem. A marcipán reggelre felszívta a porcukrot, és gyönyörű fényes lett.

8 megjegyzés:

akiram45 írta...

Szia, nagyon guszta a tortád, elképzeltem az ízét:)--édes szájú vagyok.
Boldog Új Évet kívánok, és sok finomságot jövőre is.Marika

Renata írta...

Nagyon guszta!
A marcipán nyújtást leírnád?

BUÉK!!!!

lúdanyó írta...

Elhiszem nekd, hogy nagyon finom volt ez a torta :) Boldog új évet kívánok!

Belly írta...

Nagyon Boldog Új Évet kívánok!

mandy tarragon írta...

Boldog új évet!

Dulmina írta...

Boldog új esztendőt!

citromfű írta...

Köszönöm szépen mindenkinek! Boldog új évet nektek is!

Reni, a marcipán nyújtását beírom a bejegyzés végére.

szepyke írta...

Hát, én ezt hogy nem láttam?
:)))

A nagy összeesküvés...:)))))