google-site-verification: googleafc0ccda44b2ec22.htm zsannamanna: Pergelt cukor

2009. december 14., hétfő

Pergelt cukor


Ismeritek a pergelt, vagy égetett cukrot? A Nagy a hétvégén azzal állt elő, hogy készítsünk égetett cukrot. Gyerekként sokszor ettem. Egyszerű, gyors édesség. Állítólag még a torokfájást is gyógyítja:) Nekem mindig tényleg meggyógyult tőle a torkom.

Nagyon egyszerű az elkészítése. Dióra és kristálycukorra van hozzá szükség.
Én úgy 20 dkg durvára vágott diót és úgy 30 dkg kristálycukrot használtam.
A diót megtisztítottam, éles késsel feldaraboltam. A cukrot nyeles lábasba szórtam, csak úgy ránézésre, hogy ennyi biztos elég lesz. Folyamatosan kevergetve addig olvasztottam, amíg sötét barna nem lett. Hozzáadtam a diót, és egy alaposan leolajozott tepsi közepébe borítottam, kissé szétnyomkodtam, és kiraktam a kamrába hűlni. Mikor kihűlt, darabokra törtem. Aztán jött a fényképezés. Ismét gyalázatos képet készítettem. Mikor erre rájöttem, már csak ennyi volt a karamellából. Ezt a képet már a fiam készítette. Hát... ez sem valami művészi, de nagyságrendekkel jobb, mint amit én lőttem:)

11 megjegyzés:

szepyke írta...

Ismerem e? Egyszer volt egy ilyen tortám! Imádtam!:)

Hógolyó írta...

Citromfű köszi ezt nekem is ki kell próbálnom!!
Imádom az égetett cukorot!!

citromfű írta...

Nálunk hétvégén ismétlés lesz belőle...

Palócprovence írta...

Játékba hívlak :)
http://palocprovence.blogspot.com/2009/12/paloc-etlap.html

szepyke írta...

Áldott, békés Karácsonyt!

Belly írta...

Nagyon Boldog,Békés Karácsonyi Ünnepeket Kívánok neked és szeretteidnek!

mandy tarragon írta...

Boldog karácsonyt :)

citromfű írta...

Palócprvence, már készül a válasz, köszönöm a felkérést!

Szepyke, Belly, Mandy, köszönöm!

Renata írta...

Annak idején megboldogult Mamámmal csináltunk mindig!

citromfű írta...

Reni, jó látni, hogy erre jársz:)

Viktória írta...

Nagyon JÓ ! De én szezám-maggal akarom elkészíteni.