2010. január 4., hétfő

Etető

Már évek óta rendszeresen etetjük a madarakat. Az első etető még margarinos dobozból készült. Aztán a madarak mennyiségét látva komolyabb alkalmatosságra váltottunk. Ősszel pedig apukám meglepett egy saját készítésű etetővel.
Ahogy karácsony előtt leesett a hó hozzákezdtünk a madarak etetéséhez. Mindig irigykedve olvasom, hogy milyen finomságokat tesznek ki mások az etetőbe. Szívesen nézegetem a madárkalács recepteket. De az én vendégeim nagyon konzervatívak: dió, napraforgó. Ennyi, amit elfogadnak. Minden más érintetlen marad.

Tengelicek

Fenyőpintyek
(erre nem esküszöm meg)


A sürgés-forgás másnak is feltűnt

Karvaly?

A képek minőségéért elnézést kérek. Ablakon keresztül készültek. A szürke fátyol még mindig a szúnyogháló.

7 megjegyzés:

Dulmina írta...

Ez nagyon szép etető, igazán jó dolguk van a madaraknak madárkalács nélkül is! :)
Nálam is az olajos magvak a menők, képesek valósággal "kiporszívózni" a betört csücsköket a dióhéjakból (vastag héjú, apró diónál marad bent elég sok), a búzára pedig csak akkor fanyalodnak, ha nincs más (azért mindig bepróbálkozom előbb náluk a némileg molyos magokkal, mielőtt a komposztba önteném a végképp használhatatlan részt).

"saját levében" írta...

A madártani egyesület honlapján lehet pályázni a madárbarát kert címre! Nézd meg, érdemes!
A mi madaraink szinte csak a napraforgómagot kajálják.

Gina írta...

Nálam is csak a napraforgó,és a dió a kelendő,a többit mindig ott hagyták.Tengelice,és erdei pinty látható rajta,a többit nem ismerem.A pályázathoz:tavaly láttam én is,akkor fizetni kellett volna a tábláért,de én nem azért etetem őket.

moha írta...

Gina, a Madárbarát Kert program nem abból áll, hogy fizetsz valamennyi pénzt, és ezért cserébe kapsz egy táblát, valószínűleg félreértetted. A programhoz való csatlakozásnak van regisztrációs díja, ezután "madárbaráttá" teszed a kertet/lakást, majd rendszeres időközönként adatokat kell közölni a megfigyelésekről, és ha a (nem nehéz :)) feltételeket teljesíted, akkor kaphatsz elismerő táblát. A program célja a laikus madárkedvelők számára némi támogatás nyújtása a madárvédelemhez, ezzel pedig a természet védelméhez, valamint a körülöttünk élő madarak életkörülményeinek javítása.
A csatlakozáskor egyebek mellett egy klassz kalendáriumot is kapsz, már csak ezért is megéri. :)

citromfű írta...

Megnyugodtam, hogy másnál is az olajos magvak a menők:)

Dulmina, tényleg szép az etető. Nagyon örültem neki, mikor kaptam. Viszont azt veszem észre, hogy a madaraknak mindegy, milyen etetőbe szórom a magokat:)

"Saját levében" nézegetem már egy ideje a madártani egyesület honlapját. Gondolkozom is erősen, mint Micimackó: gondol, gondol, gondol... Majd meglátjuk.

Gina, köszi az infót. Én is az erdei pinty és a fenyő pinty között nem tudtam dönteni. A képeken valahogy ritkán pont olyanok a madarak, mint itt az etetőn. Én sem a madárbarát kert tábláért etetem őket, hanem mert szeretem, hogy jönnek, örömmel nézem őket. És nyáron is itt vannak ám! Mondjuk akkor nem ennyien.

Moha, na pont ezért gondolkodom a belépésen. Csak a tábláért nem lépnék be! Úgy veszem ki a soraidból, hogy te már tag vagy.

L.Krisztina írta...

De szép etetőtök van :) Mi is etetjük őket, kérlek ne röhögj mi Ausztriából szoktunk nekik eledelt hozni 25 kg -os kiszerelésbe, ebből
kb úgy 4 zsákkal szokott elfogyni egy idényben:) van benne minden , köles, napraforgómag,mogyoró, , ja a mogyorót imádják nagyon:) Amit nem esznek meg azt is kint hagyom nekik, és tavaszra szépen elfogynak a nem szeretem magok is:) Etetek egy kinti cicát is ha ő meghagyja a macska kaját arra meg a szarkák járnak rá:) Olyan jó hallgatni a madár csivitelést:))
Bocsi, hogy hosszú lettem

citromfű írta...

Kriszti, nem lettél hosszú. Jó volt olvasni, amit írtál.
Nekem saját cicáim vannak. A fehér folyamatosan vadászna. Egy probléma van, süket szegény. Így - szerencsére - ritkán jár eredménnyel a vadászat. A kutya megmaradt kajáját a verebek szeretik nagyon. Tegnap megérkeztek a harkályok is. Már csak a meggyvágó és a szarkák hiányoznak.