2010. július 29., csütörtök

Rakott cukkinis palacsinta

Ezt az ételt még nem készítettem el, de már ettem. A sógornőm találta a receptet, és próbálta ki. Küldött belőle kóstolót. Nagyon ízlett, elkértem a receptet, és tervezem, hogy hamarosan el is készítem. Akkor majd készítek fényképet, és hozom azt is.

Rakott cukkinis palacsinta

2 karcsú cukkini (kb 60 dkg)
3 tojás
1 kiskanál só
30 dkg finom liszt
3 dl víz
kb. 5 dl tejföl
kb 25 dkg reszelt füstölt sajt
a sütéshez kb 8 dkg vaj

Elkészítés:
A cukkiniket alaposan megmossuk, majd miután mindkét végüket levágtuk, kis lyukú reszelőn legyaluljuk. (Ha vastag héjú cukkiniből készül, akkor azt meg kell hámozni.)
A tojásokat felverjük, megsózzuk, majd a liszttel és a vízzel palacsintatésztát keverünk belőle. A kissé kinyomkodott cukkinit hozzáadjuk.
A vajat fölolvasztjuk, 1 evőkanálnyit a palacsintasütőbe töltünk belőle, majd a cukkinis masszából 1 kis merőkanálnyit rámerünk. A kicsinél épp csak erősebb lánggal, kb 2 percig sütjük, majd megfordítjuk, és a másik oldalát is megsütjük.
Tűzálló tálba csúsztatjuk, és 2 evőkanál tejföllel megkenjük, egy kevés füstölt sajttal megszórjuk. Ugyanígy még 10-11 palacsintát sütünk, amiket tejföllel és sajttal rétegezve egymásra fektetünk. A tetejére is kerül tejföl meg sajt, végül előmelegített sütőben, közepes lánggal 10-12 percig sütjük, cikkekre vágva tálaljuk. Tejfölt külön is kínálhatunk hozzá.

Elkészítési idő: kb 45 perc
Egy adag: 3955 kJ/946 kcal
Közepesen nehéz
Eltartható: hűtőben 2 napig
Egész évben készíthető

A recept a 33 sajtos finomság lépésről lépésre (Könyvkuckó Kiadó) c. könyvben jelent meg. (Berci bácsi ajánlásával. - De fogalmam sincs, hogy ki az a Berci bácsi.)

3 megjegyzés:

Kata írta...

Én sem ismerem Berci bácsit, de a receptet igen, és tudom, hogy nagyon finom! várom hozzá a megfizethető cukkinit, mert nálunk még mindig nagyon durva ára van:(

citromfű írta...

Kata, nekem rengeteg cukkinim van. Szerintem nem is vagyunk olyan messze egymástól... Hm?

nyanyus írta...

Citromfű csak hogy látlak.Elmúlik a nyár és újra láthatatlanná válsz.Tudom a munka.Ez a recept fincsinek látszik ki fogom próbálni.annyi cukkinim van meg tök hogy osztogatom.Telerakok két nagy kosarat és elindulok a faluban.Aki szembe jön megkérdezem kér-e.Mindig kiürül a kosaram.