2011. november 14., hétfő

1. nap

Mielőtt a napi menüt leírom néhány dolgot még elmondok.

A család hét közben 3 főből áll, hét végén viszont 4-6 személyre főzök. A Nagy már kollégista, hétfőn hajnalban utazik, péntek délután érkezik. Az ő heti kajáját nem tudom forintosítani, ugyanis a kollégiumban lakhatási díjat fizetnek, nem kajapénzt. A Kicsi napközis. Sajnos a család időbeosztása ezt indokolja. A napi étkezések díja 375 Ft (tízórai, ebéd, uzsonna). Sokat gondolkoztam, hogy ezt a pénzt levonjam-e a napi ezresből. Mivel ezt tisztán étkezésre fordítjuk, úgy döntöttem, hogy levonom. Tehát az egy hétre rendelkezésemre álló összeg 5125 Ft.

Azon is sokat gondolkoztam, hogy úgy főzzek-e, ahogy máskor is szoktam? Nem főzök minden nap teljes ebédet, sokszor fordul elő, hogy leves, vagy második marad a következő napra is. Megkértem két barátnőmet, hogy a héten ők is jegyezzék fel a napi menüt, és annak költségeit. A Lányokkal úgy beszéltük meg, hogy ha egyik napról marad főtt étel a másik napra, akkor azt csak a főzés napján számoljuk, nem pedig akkor, amikor megmelegítjük.
Aztán vannak még olyan dolgok, amik "vannak" itthon. . Itt próbáljuk kalkulálni az árakat, köztes árra. De ha valami a kertben termett meg, vagy ajándékba kaptuk, akkor az nullás áron szerepel a listán.

Három különböző család, különböző főzési szokásokkal. Meglátjuk mi lesz az eredmény.

A saját napi menümet, és a kalkulált árakat mindig a következő nap adom közre, a lányokét a kísérlet legvégén.
















Nincsenek megjegyzések: