2011. november 22., kedd

Összegzés és értékelés

Két héttel ezelőtt azt feltételeztem, hogy meg tudom oldani napi ezer forintból egy család egy heti élelmezését. Ezért az elmúlt héten próbáltam pontosan vezetni a napi menüt, és annak költségeit.
Nos, a rendelkezésre álló keretet alaposan túlléptem. Majdnem a dupláját költöttük ennivalóra, mint terveztem. Ennek egyik oka, hogy a Nagy az elmúlt hetet itthon töltötte. Beteg volt. Szerencsére ez az étvágyát cseppet sem befolyásolta:). Ezért többször előfordult, hogy a két napra főzött ebéd egy nap alatt elfogyott. Persze, ha nem kívánság szerint főzök, hanem előveszem a hagyományos "szegény" ételeket, vagy a fagyasztóból veszek ki lefagyasztott ételeket, akkor lehetett volna csökkenteni a költségeket. De bevallom, ez eszembe sem jutott.

Szombaton ünnepeltük a Kicsit. A délutáni sütemények (dupla adag mindenből) 10 ember fogyasztása, nem négyé.

A vasárnapi aranylakodalmat pedig tényleg az utolsó pillanatban, az előző hét vasárnap estéjén tudtuk meg. Ennek az a magyarázata, hogy tavaly szilveszterkor ünnepeltük volna a szüleim 50. házassági évfordulóját. Anyukám előtte pár héttel halt meg. Most az ő húgát és a sógorát köszöntöttük. Számomra teljesen érthető, hogy az utolsó pillanatig vártak a meghívásokkal. Rossz ómen volt tavaly a korai szervezés...

Még valami: nem biztos, hogy mindig, mindenhol teljesen pontosak az árak. Általában nagy tételben vásárolunk. Fél sertés, zsák krumpli stb. Most az interneten keresgéltem az árakat, próbáltam középáron számolni.

Már nem maradt más, csak az összesített táblázat:

Nap
Napi költség

Hétfő 400 Ft
Kedd 1 940 Ft
Szerda 1 885 Ft
Csütörtök 2 545 Ft
Péntek 1 150 Ft
Szombat 2 320 Ft
Vasárnap 170 Ft
Elfogyott még:
2 kg alma 200 Ft
1 kg mandarin
300 Ft
2 csomag sós mogyoró 600 Ft
Üdítő 600 Ft
Összesen: 12 110 Ft





4 megjegyzés:

Dulmina írta...

Érdekes kísérlet volt, jó, hogy vállalkoztál rá! Engem is azonnal megfogott a téma, s mivel vezetem a kiadásainkat, pontosan tudom is, mennyi a havi kajapénzünk. El is kezdtem írni a bejegyzést, hogy hogyan zsonglőrködöm nap mint nap az 1000 Ft/fő/nap töredékéből - aztán most győzködöm magamat, hogy nem "égő" kitenni. (Középáron számolva persze ez is több lenne, a spórolás egyik sarkalatos pontja épp az, hogy nem mindegy, hogy mit, hol, mikor veszünk, és egy-egy kedvező alkalmi vétel átírja a menüt.)

citromfű írta...

Tényleg érdekes kísérlet volt.
Én kíváncsi vagyok a te listádra is, szerintem semmi égő nincs benne.
Nem akartam nagyon spórolósra venni a posztot, és a hetet. Az bebizonyosodott, hogy ha egy családot nem is tudok jól tartani napi egy ezresből, azért fejenként még így sem került ezer forintba a kajánk. Már ez is valami.

trollanyu írta...

Nagyon csodálkoztam volna, ha kijöttél volna annyi pénzből. Bár biztos meg lehet csinálni, és gondolom sokaknak nincs más választásuk, mert egyszerűen nincs több pénzük rá. Köszi, hogy megosztottad ezt a kísérletet:)

citromfű írta...

Trollanyu, biztos meg lehet csinálni. A barátnőmnek sikerült, a feléből is. Pedig ők nem tartoznak azok közé, akiknek csak ennyi jut egy nap kajára. Igaz, ő sok mindent megtermel otthon.
Sajnos nagyon sokaknak gondot jelent a napi élelmiszer előteremtése. Sok mindent látok az iskolában, és a környezetemben.
Szerencsés, akinek ezen legalább nem kell aggódnia.