2011. november 27., vasárnap

Variációk adventi koszorúra





A sablon ugyan az, csak a díszítés más.

A mézes receptje:

Mézes (nagymamám receptje):

  • 1/4 kg méz
  • 1/2 kg liszt
  • 10 dkg vaj vagy margarin
  • 10 dkg cukor
  • 1 egész tojás és 2 tojás sárgája
  • 1 csapott kávéskanál szódabikarbóna
  • citromhéj, fahéj vagy őrölt szegfűszeg. Lehet mézeskalács fűszer is. Én csak őrölt fahéjjal dolgozom.

A mézet melegedni teszem, de nem forralom. A meleg mézben feloldom a a vajat, hozzáadom a többi anyagot és simára gyúrom. Én általában egy éjszakát, de van hogy többet is, pihentetem legalább egy éjszakát.

A tepsi(ke)t szilikonos sütőpapírral kibéleltem. A koszorúhoz a középső négy nagy szív (vagy lóhere) A/4-es papírból kivágott sablonnal készült. Az alaphoz illesztettem a közepes és kicsi szíveket, hogy összeérjenek. Az emelet szíveit és "zárókövét" is kiszaggattam, a koszorútól jó messze helyeztem a tepsiben, hogy nehogy összeragadjon. Közepes sütőben megsütöttem, és ahogy a sütőből kivettem, még forrón lekentem felvert tojással. Nem lett rajta rántotta, szép fényes mézeseket kaptam, és a cukormázat sem rúgta le. A megsült tésztát egy éjszakát pihentettem, majd cukormázzal díszítettem. Az emelet és a mécsesek a cukormázzal vannak ragasztva az alaphoz.

Egy adag tésztából három koszorú készült.






4 megjegyzés:

nyanyus írta...

Nagyon szépek a munkáid.Gondolom sikerült örömet szerezni aki kapta!Sokat segítettél a technikai leírással.Pont ezek a dolgok érdekeltek.Köszönöm és puszi érte!

citromfű írta...

Köszönöm, szépen. Igen, örült neki mindenki, akinek vittem.
Biztos gyönyörű lesz a koszorúd!

Edit írta...

Nagyon szép a koszorú amit készítettél. Én is szeretek kreatívkodni, s ahogy látom nem olyan bonyolult ezt elkészíteni, bár most nem tudom lesz e egyáltalán kedvem megcsinálni, sajna apum halála beárnyékolja most az ünnepet....:((

citromfű írta...

Edit, részvétem!

A dicséretet köszönöm:)
Tényleg nem bonyolult elkészíteni, próbáld meg. Remélem lesz hozzá kedved.