2011. december 20., kedd

Cici torta


Ez a torta a Nagy 18. szülinapjára készült. Az ötlet innen származik. Még a nyár végén kinéztem magamnak:) A recept alapján egyszerűnek tűnt az elkészítés, és nem is csalódtam. A tortának nagy sikere volt.

Hozzávalók:
Tészta
fél kg darált keksz
25 dkg margarin
20 dkg kókusz reszelék
10 dkg cukor
1 dl víz
1 evőkanál kakaó

Krém:
2 tojás fehérje
10 dkg cukor
10 dkg kókusz reszelék

Bevonat:
2 csomag dr. Oetker marcipán massza

+ 2 db kerek keksz
2 szem csokis mazsola

Elkészítés:
A vizet és a cukrot felfőztem szirupnak. A darált kekszet, a kókusz reszeléket, a kakaót és a margarint összekevertem, hozzáadtam a szirupot és összegyúrtam. A masszát két db folpackkal bélelt kompótos tálba tömködtem, egy éjszakát pihentettem. Reggel a két masszát kivarázsoltam a formából, mindegyiket két részre vágtam, és megtöltöttem a kókuszos krémmel, majd a külsejüket is bevontam vele.
A tetejükre egy-egy darab kerek kekszet ragasztottam kevés krémmel, majd a kekszek tetejére egy-egy szem csokis mazsolát illesztettem, szintén egy kevés krémmel.

A marcipánt elnyújtottam, rápróbáltam a cicikre, és méretre szabtam. A nyers színű marcipán massza nem adta ki a melltartó formát, de ha nagyon figyeltek azért észre lehet venni a merevítő pántot, a fűzést...

Krém:
Két tojás fehérjét 10 dkg cukorral gőz fölött nagyon kemény habbá vertem, majd belekevertem 10 dkg kókusz reszeléket.




Nincsenek megjegyzések: