2011. december 5., hétfő

Mézeskalács mikulás

Nálunk már járt a Mikulás:)




A sablon:

Elkészítés:
A szokásos mézes tésztát gyúrtam be, kb. fél cm vastagra nyújtottam, a sablont éles késsel körbevágtam, szilikonos sütőlappal bélelt tepsiben sütöttem, világosra. Kihűlés után a ruhát és a sapkát piros ételfestékkel lekentem, ehhez egy teljesen hagyományos iskolai ecsetet használtam. A máz száradása után fehér cukormázzal (zacskóval) rajzoltam meg a többi részletet.

Színes máz:
1 evőkanál zselatint hőálló üvegpohárban feloldottam 3 evőkanál vízben, majd egy kis lábasba vizet engedtem, beleállítottam a poharat, és addig melegítettem, amíg teljesen feloldódott. Hozzáadtam az ételfestéket (málna piros, folyékony), úgy egy fél dobozzal. Amíg festettem a mikulás ruháját, addig nem vettem ki a poharat a meleg vízből, így nem szilárdult meg, könnyen lehetett vele dolgozni. (Ezt az elkészítési módot Mohánál találtam.) Tényleg könnyű volt vele dolgozni.

Fehér máz:
1 tojásfehérjét kb 20-30 dkg porcukorral simára és fényesre keverek. Akkor van jól, ha már csak lassan folydogál. Folyamatos, egyenletes írást tesz lehetővé, de nem folyik el magától.
A nagyobb felületekre kis kanállal vittem fel a cukormázat, és próbáltam egyenletesen eloszlatni.

Lehet, hogy nem tökéletes, de a Fiúknak nagyon tetszik. Remélem a többi gyerek is örülni fog neki, aki kapja!

3 megjegyzés:

trollanyu írta...

Nagyon szuperek lettek, ügyes vagy:) Én is kipróbáltam Moha írókáját meg a zselatinos festéket is és nagyon jó.

Belly írta...

Nagyon szépek!

citromfű írta...

Köszönöm, lányok:)
Jó, hogy erre jártatok, és hagytatok nyomot:)