2011. december 28., szerda

Rizses kacsa

A karácsonyi sült kacsa apróléka ma került terítékre, rizses kacsa formában. Mielőtt leültem megírni a bejegyzést szétnéztem, van-e már ilyen bejegyzés. Természetesen van. Lorien nagyon jó kis bevezetőt írt az ő rizses kacsájához, majdnem szó szerint azt, amit én is írtam volna:) Az én rizses kacsám azonban egészen más, mint az, amit ő készített. Az én változatomban nem szerepel piros paprika, viszont van benne leveszöldség. Nem szerepel benne zsíros bőr, mert azt mindegy szálig megsütöttem a kacsa vastagabb húsával, illetve a májjal.

Rizses kacsa:

1 kacsa apróléka:
(nyak, hát, lábak, szárny hegye, szárny közepe, zúza, szív)
1 kis fej hagyma
1 közepes sárgarépa
1 közepes petrezselyem
kb. 3dl rizs

bors
víz
pár kanál olaj

Elkészítés:
A hagymát megtisztítom, kis kockákra vágom, a sárgarépát és petrezselymet meghámozom, felszeletelem. A zúzát és a szívet apró kockákra, a nyakat, a hátat és a szárnyakat a kisebb darabokra vágom. A kukta aljába kevés olajat öntök, megfonnyasztom rajta a hagymát, majd a karikára vágott zöldségeket is hozzáadom. Pár percig együtt párolom őket, majd hozzáadom a húst. Sózom, borsozom, felöntöm kb. 3 dl vízzel. (Lehet hozzá ételízesítőt is adni, de ki is hagyható.) Lezárom a kuktát, ha fütyült, akkor takarékra veszem a lángot, és így még kb. 30 percig főzöm. Ekkor kinyitom a kuktát, és egy villa segítségével ellenőrzöm a hús puhaságát. Ha már majdnem puha, akkor hozzáadom a válogatott, megmosott és lecsöpögtetett rizst. Összekeverem a hússal, ha szükséges, akkor adok még hozzá vizet (ha vizet, akkor kevés sót is!) és lezárom a kuktát újra. Ha felfütyült, akkor elzárom a lángot. Negyed óra után kinyitom a kuktát, ellenőrzöm, hogy megfőtt-e a rizs. Ha nem, akkor kevés víz hozzáadásával ismét felforralom. Ha túl sok lé maradt a kuktában, akkor fedő nélkül pár percig még főzöm, hogy a felesleges vizet elfője.

Nincsenek megjegyzések: