2014. október 24., péntek

Kakaós kalács, a megunhatatlan

Bizony, megunhatatlan. Amíg a Nagy kollégista volt minden vasárnap meg kellett sütni. Egy rudat elvitt, egyet megevett a család még melegen, szóval maradt is meg nem is. Sokáig reméltem, hogy ráunnak, de nem volt olyan szerencsém. Süthettem hétről hétre. A kollégista évek elmúltak, de a Férj kedvence a mai napig a kakaós kalács. 2-3 hetente most is meg kell sütni. A legfrissebb adag a konyhaasztalon pihen konyharuha alatt, és várja, hogy ehetőre hűljön.



Kakaós kalács

Kelt tészta:
(ezt ugyan már többször leírtam, de az ismétlés még sose ártott)
1 kg liszt
6 dkg zsír, vaj, vagy margarin (legjobb a zsír - de csak a házi!)
csipet só
10 dkg cukor
4 tojás sárgája
1 csomag élesztő
5 dl tej

Töltelék:
kakaó
cukor

A szokásos módon kelt tésztát gyúrok,  Letakarva, langyos helyen duplára kelesztem. Ha megkelt négy cipóra osztom. A cipókat vékonyra nyújtom, megszórom 1-2 evőkanál cukrozatlan natúr kakaóporral, 3-4 evőkanál kristálycukorral. Ezeket a kezemmel eldörzsölöm a tésztán, hogy egyenletesen jusson mindenhová kakaó is, cukor is. A két szélen picit behajtom a tésztát, majd a másik oldalról feltekerem. Átemelem a tepsibe, tojással lekenem, Előmelegített sütőben, 200 fokon sütöm. Hamar sül. Letakarva pihentetem a tésztát, amíg ki nem hűl.  

Természetesen ezt a kalácsot is anyósomtól tanultam.

Nincsenek megjegyzések: