2016. április 3., vasárnap

Reg-enoros citromos süti

Citromos süti (minden mentes)

Gondolom sokan vagytok, akik a munkahelyen is megünneplitek a névnapokat, vagy születés napokat. Nálunk is él ez a szép szokás. Mivel már két hónapja igen szigorú diétán vagyok a soros ünnepelt nagyon kedvesen megkérdezte, hogy mégis mit ehetek? Átadtam a listát, ő pedig alkotott nekem egy "minden mentes" citromos szeletet. Mondtam már, hogy nagyon kreativ a csaj? Nálunk ő a torták és a sütik koronázatlan királynője. 

Mindenmentes citromos szelet Evelintől:
Tészta:
2 csomag vaníliás pudingpor
1 csomag sütőpor
2 citrom 
6 tojás

Krém:
1 csomag vaníliás pudingpor
2 tojás
1 dl citromlé (amit kicsavartunk)
2 dl víz 
2,5 dkg édesítőszer (negyedannyi) 

Készítsünk elő egy közepes tepsit, melegítsük elő a sütőt.  2 csomag vaníliás pudingport keverjünk el egy csomag sütőporral, reszeljük le két citrom héját, facsarjuk ki a levét. 6 tojás fehérjét verjük kemény habbá, adjunk hozzá édesítőt, (Negyedannyiból 2 dkg-ot) Folyamatos gyors kavarás mellett adjuk hozzá a tojások sárgáját, majd keverjük hozzá a tojások sárgáját és egy citrom héját is. Majd óvatosan keverjük a masszába a pudingporokat is. A piskótához hasonlóan süssük!


A krémhez a vaníliás pudingport keverjük össze a tojások sárgájával, a citromlével és a vízzel. Főzzük sűrű krémmé.  Adjuk hozzá a megmaradt citromhéjat. A tojások fehérjét 2,5 édesítőszerrel (Negyedannyi ugyanannyi) verjük kemény habbá, és adjuk a még forró krémhez. 

A tésztát vágjuk ketté (hosszában), kenjük meg a még meleg krémmel. A tetejére is jusson belőle! A tetejét megszórhatjuk pirított kókuszreszelékkel, vagy citromkarikákkal is díszíthetjük. 

A képen már az általam készített süti látható. Néhány apróságban megváltoztattam. A pudingpor helyett a piskótához rizs és kukorica pehely lisztet használtam fele-fele arányban. A krémben pedig a pudingport 2 csapott kanál  kukorica keményitővel helyettesítettem. (Csak mert éppen nem volt itthon vaníliás pudingpor.) 

A receptet Evelin engedélyével adom közre! 

Nincsenek megjegyzések: