2016. április 17., vasárnap

Sült cékla


Sosem gondoltam volna, hogy én valaha céklát eszek. Soha! De soha ne mondd, hogy soha, mert hát ki tudja mit hoz magával a diétád. 

A Reg-enor diéta alapja a - közhiedelemmel ellentétben -  a rengeteg zöldség. Tudom, hogy mindenkinek a "zsír diéta" meg a "húst hússal" jut eszébe, ha meghallja a Reg-enor szót. Pedig ez hatalmas  tévedés. Igaz, hogy zsírral kell főzni, és alapvetően szembe megy a megszokott diétákkal, de a kulcsmondat ez:

" Fogyassz nagyon sok zöldséget - nyersen, sütve, főzve, párolva! A salátákhoz ecet helyett citromlét használj, a rántáshoz zsírt és rizslisztet! "

Én nagyon igyekszem! A mexikói párolt zöldség, a sárgarépa (nyersen, párolva, reszelve párolva) mellé kellett már valami különlegesebb is. Többször hallottam mostanában, hogy a cékla sütve nagyon finom. A zeller is az, arról már meggyőződtem (szintén a Reg-enor kúra miatt), gondoltam itt az ideje megismerkednünk a céklával is. 

Több receptet is találtam, de egyikkel sem volt beilleszthető a fogyókúrámba. Mindegyik olíva olajat és balzsamecetet javasolt. Ezért picit áthangoltam azt, amit találtam.


Sült cékla:


Hozzávalók:
3-4 kisebb cékla
2 nagyobb sárgarépa
1-2 fej hagyma
só, bors, őrölt kömény ízlés szerint
3 evőkanál olvasztott kacsazsír 
1 fél citrom leve


 A céklát, a répát és a hagymát meghámozzuk, nagyobb darabokra vágjuk.  Tűzálló tálba halmozzuk őket. A kacsazsírt megolvasztjuk (mikro), a citrom levét kifacsarjuk és a zöldségekre öntjük őket. Sózzuk, borsozzuk, megszórjuk kevés őrölt köménnyel. A zöldségeket alaposan átforgatjuk a tálban, hogy a zsíros-citromos lé minden darabot bevonjon. Befedjük a tálat. (Szerencsés esetben a tál saját tetejével, de tökéletesen megteszi egy darab alufólia is.)  200 Celsius fokon lefedve 60 percig pároljuk. Ha a cékla nem elég puha, akkor kicsivel tovább. Végül fedő nélkül még 15-20 percig pirítjuk.  Bármilyen húshoz tálalhatjuk köretként. Meglepően finom!

Tipp:
Ha jénai üvegtálat használunk, akkor azt mindig hideg sütőbe tegyük be, hogy a tál együtt melegedjen a sütővel.

Nincsenek megjegyzések: